آموزش ریختن موزیک بر روی آیفون، آیپاد و آیپد از طریق آیتونز

خیلی ازکاربرانی که به تازگی دیوایس آی او اس خود راخریداری کرده اند،درکار کردن بانرم افزار آیتونز چندان مهارتی ندارند ومیتوانند نیازهایشان را توسط این نرم افزار قدرتمند و کامل، برطرف کنند. یکی از مهمترین این درخواست ها و نیازها، ریختن و انتقال موزیک از کامپیوتر به داخل آی دیوایس است. اگر شما نیز آرشیو های بزرگی از موزیک های مختلف دارید و میخواهید آن ها را بر روی دیوایس تان نیز داشته باشید، آموزش زیر را از اپل اپس دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه میتوانید موزیک هایتان را به دیوایس تان انتقال دهید؛ با ما همراه باشید:

 

مواد مورد نیاز برای انجام آموزش

 

نکاتی که باید در این زمینه از آنها اطلاع داشته باشید

  • تفاوتی ندارد که دیوایس تان جیلبریک باشد یا نباشد
  • نیازی به وصل بودن به اینترنت ندارید
  • برای استفاده از آیتونز، نیاز به اپل آیدی دارید: آموزش ساخت اپل آیدیخرید اپل آیدی از فروشگاه اپل اپس
  • اگر بخواهید ازآیتونز برروی کامپیوتر خود استفاده کنید (نصب برنامه، ریستور و دیگر موارد)، لازم است که آن کامپیوتر را با استفاده از اپل آیدی خود آتورایز (Authorize) کنید. برای اینکار کافی است به اینترنت متصل باشید و از طریق منوی بالایی به بخش iTunes Store و سپس Authorize This Computer بروید. سپس اپل آیدی و پسوورد آنرا وارد کنید تا کامپیوتر در اپل آیدی شما ثبت شود. توجه داشته باشید که به ازای هر اپل آیدی اینکار را حداکثر برای ۵ سیستم میتوانید انجام دهید:Authorize iTunes
  • فرمت موزیک هایی که آیتونز از آنها پشتیبانی میکند، موارد زیر هستند:

MP3، AIFF، WAV، MPEG-4، AAC و m4a

  • موزیک ها باید داخل کامپیوتر شما، هارد دیسک اکسترنال یا فلش موجود باشند. وقتی که موزیکی را به داخل دیوایس انتقال میدهید، آیتونز آدرس آن فایل بر روی هارد شما را به خاطر میسپارد و اگر محل ذخیره سازی آن را تغییر دهید، در دفعات بعدی و برای سینک شدن، فایل پیدا نمیشود و دوباره باید آدرس جدید آنرا به آیتونز اعلام کنید

 

آموزش ریختن موزیک بر روی آیفون، آیپاد تاچ و آیپد از طریق نرم افزار آیتونز

خب حالا که تمام موارد را مطرح کردیم، به سراغ خود آموزش اصلی میرویم. برای اینکار کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • ابتدا نرم افزار آیتونز را بر روی کامپیوتر خود باز کنید

آموزش ریختن موزیک بر روی آیفون، آیپاد و آیپد از طریق آیتونز

  • حالا میخواهیم موزیک ها را وارد آیتونز کنیم. ابتدا به قسمت Music که با آیکون یک نوت موسیقی مشخص شده است، میرویم. حالا اینکار به دو روش امکان پذیر است: اول اینکه میتوانید بر روی دکمه‌ی Scan For Media کلیک کنید تا آیتونز به طور خودکار، محتویات هارد دیسک شما را اسکن کند و تمام موزیک ها را به طور خودکار پیدا کند و لیست کند. این کار به دلیل اینکه کاملا خودکار انجام میشود، بسیار آسان است. اما زمان طولانی اسکن کردن فایل ها، باعث میشود که این روش کمی حوصله سر بر باشد:

آموزش ریختن موزیک بر روی آیفون، آیپاد و آیپد از طریق آیتونز

  • روش دوم که روش رایج وارد کردن موزیک ها به داخل آیتونز است، این است که شما به طور دستی و خودتان موزیک ها و آلبوم ها را وارد آیتونز کنید. این روش نیز خود به دو صورت انجام میشود، اول آنکه میتوانید براحتی فایل موزیک ها را بکشید و در محیط آیتونز رها کنید (Drag and Drop). مثلا ما در این آموزش، موزیک فوق العاده‌ی Tears and Rain اثر James Blunt را از روی دسکتاپ درگ میکنیم و در محیط آیتونز دراپ میکنیم تا براحتی وارد آن شود:

آموزش ریختن موزیک بر روی آیفون، آیپاد و آیپد از طریق آیتونز

  • بعد از اینکه اولین موزیک را وارد آیتونز کنید، به طور خودکار به تب My Musics منتقل میشود و در آنجا میتواند تمام موزیک هایتان را مشاهده کنید. حالا صورت دوم روش بالا این است که با رفتن به منوی بالای صفحه و از قسمت Add Files To Library، به محل ذخیره سازی موزیک مورد نظر بروید و آنرا وارد آیتونز کنید. ما در این آموزش، موزیک You’re Beautiful اثر James Blunt را به این روش از دسکتاپ وارد آیتونز میکنیم:

آموزش ریختن موزیک بر روی آیفون، آیپاد و آیپد از طریق آیتونز

آموزش ریختن موزیک بر روی آیفون، آیپاد و آیپد از طریق آیتونز

  • توجه داشته باشید که وارد کردن یک فولدر حاوی یک آلبوم به طور کامل نیز با روش های بالا ممکن است. ما در این آموزش و به روش درگ اند دراپ، آلبوم جدید Ed Sheeran را وارد آیتونز میکنیم. همچنین دقت کنید که از طریق قسمت مشخص شده در گوشه‌ی بالای سمت راست، میتوانید بین نمای آلبوم ها، موزیک ها، خوانندگان، منتشر کننده ها و … جابجا شوید:

آموزش ریختن موزیک بر روی آیفون، آیپاد و آیپد از طریق آیتونز

  • خب حالا که با روش های وارد کردن موزیک آشنا شده اید، میرویم به سراغ ریختن آنها بر روی آی دیوایس. طبیعتا ابتدا لازم است که دیوایس خود را به کامپیوتر متصل کنید و صبر کنید تا آیتونز آنرا بشناسد و روند بک آپ گیری تمام شود
  • حالا کافی است موزیک ها یا آلبوم هایی را که میخواهید انتخاب کنید. شما میتوانید یک آلبوم، یک موزیک، دوم آلبوم با یک موزیک یا تمام موزیک ها و آلبوم ها را انتخاب کنید و سپس آنها را بگیرید و به سمت چپ بکشید تا لیست دیوایس ها نشان داده شود. بعد هم آنها را بر روی نام دیوایس ببرید و رها کنید تا وارد دیوایس تان شوند. همانطور که گفتیم، وارد کردن موزیک ها به داخل دیوایس نیز در آیتونز به روش های مختلف امکان دارد و شما میتوانید از منوها و روش های مختلف این کار را انجام دهید، بنابراین تفاوتی ندارد که موزیک ها را چگونه وارد دیوایس خود میکنید:

آموزش ریختن موزیک بر روی آیفون، آیپاد و آیپد از طریق آیتونز

  • بعد از اینکه تمام موزیک های مورد نظرتان را وارد دیوایس تان کردید، حالا لازم است که آنها را سینک کنید. برای اینکار به منوی Music یا Summary دیوایس تان بروید و بر روی دکمه‌ی Sync کلیک کنید. اما قبل از آن به یک نکته‌ی مهم دقت کنید: هنگامی که سینک را فشار میدهید، تنها موزیک های داخل آیتونز شما وارد دیوایس میشود و سینک میشوند. اگر موزیکی بر روی دیوایس وجود داشته باشد و بر روی آیتونز شما موجود نباشد، آن موزیک از روی دیوایس حذف خواهد شد:

آموزش ریختن موزیک بر روی آیفون، آیپاد و آیپد از طریق آیتونز

  • بعد از اتمام مراحل سینک هم میتوانید موزیک ها را داخل دیوایس تان داشته باشید و از گوش کردن به آنها لذت ببرید.