آموزش جیلبریک آی‌اواس ۸ با استفاده از ابزار جیلبریک پانگو

با آپدیت‌های مختلفی که در چند روز اخیر برای اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های مختلف دنیای جیلبریک عرضه شده است، جیلبریک‌کردن آی‌اواس ۸ دیگر از آن شکل خوفناک اولیه‌ی خود درآمده است. وضعیتی که جیلبریک‌کردن دستگاه منجر به مشکلات متعدد می‌شد و تازه پس از گذر از این مشکلات، نوبت به مرحله‌ی نه چندان کم دردسر نصب سیدیا می‌رسید. دقایقی پیش تیم پانگو جدیدترین نسخه‌ی ابزار جیلبریک پانگو را منتشر کرد. این نسخه علاوه بر مجهزبودن به محیط کاربری انگلیسی، مشکلات ناشی از جیلبریک آی‌اواس ۸ را به کمترین میزان خود تا به امروز می‌رساند.

در نخستین ساعات پس از عرضه‌ی نخستین نسخه‌ی پانگو ۸، نحوه‌ی جیلبریک آی‌اواس ۸ با استفاده از این ابزار را به طور تصویری برایتان شرح دادیم. مدت زمان زیادی نیز نگذشت که برایتان از نحوه‌ی نصب دستی سیدیا نوشتیم. در طول تمامی این مراحل باید شرایط متعددی نظیرنبودن رمز عبور بر روی دستگاه یا بکاپ آیتونز برای کمترکردن مشکلات جیلبریک را رعایت می‌کردید. اما در این چند روز شرایط عوض شده و جیلبریک‌کردن آی‌اواس ۸ ساده‌تر از پیش شده است. در این پست نحوه‌ی جیلبریک آی‌اواس ۸ با آخرین نسخه‌ی عرضه‌شده‌ی پانگو ۸ تا به امروز را پی می‌گیریم. به نحوه‌ی نصب بی‌دردسر سیدیا نیز اشاره کرده و توصیه‌هایی که باید در نظرشان بگیرید را به عرضتان می‌رسانیم.

در حال حاضر همچنان برای استفاده از پانگو ۸ نیاز به سیستم عامل ویندوز خواهید داشت. تیم پانگو وعده‌ی عرضه‌ی نسخه‌ی مک را داده است، اما فعلاً خبری در این باره وجود ندارد (لینک دانلود نسخه‌ی مک به بند نخست آموزش اضافه شد). برای آن که مشکلی در طی روند و بالا آمدن دستگاه پس از جیلبریک پیش نیاید، توصیه می‌کنیم که از اطلاعات دستگاهتان بکاپ گرفته و با استفاده از فایل خام سیستم عامل آی‌اواس ۸ (می‌توانید از این لینک دانلود کنید) آی‌دیوایستان را یک بار ریستور کنید. پیش از شروع کار نیز مطمئن شوید که Find My iPhone و رمز عبور دستگاه را غیرفعال کرده‌اید.

قدم یک: نسخه‌ی ویندوز ابزار جیلبریک پانگو را از طریق این لینک و نسخه‌ی مک را از طریق این لینک دانلود کنید.

قدم دو: اطمینان حاصل کنید که آیتونز بر روی کامپیوترتان نصب است و آی‌دیوایستان را می‌شناسد.

قدم سه: گوشیتان را در حالت Airplane قرار دهید.

قدم چهار: بر روی فایل دانلودشده‌ی پانگو ۸ راست کلیک کرده و گزینه‌ی Run as Administrator را انتخاب کنید.

قدم پنج: منتظر بمانید که پانگو گوشیتان را شناسایی کند. سپس بر روی دکمه‌ی آبی Start Jailbreak کلیک کنید.

قدم شش: پس از خواندن متن اخطاری که توسط تیم پانگو نوشته شده است بر روی Already Did کلیک کنید.

قدم هفت: منتظر بمانید که روند جیلبریک به طور کامل طی شود. نوار وضعیت جیلبریک کاملاً پر می‌شود و دستگاه ریستارت می‌گردد.

قدم هشت: آیکون سیدیا را پس از بالا آمدن دستگاه در هوم اسکرین مشاهده خواهید کرد. آن را باز کنید و منتظر بمانید که راه‌اندازی‌های اولیه به طور خودکار انجام شود.

قدم نه: بعد از ریفرش‌شدن کامل سیدیا تمامی پکیج‌های نیازمند آپدیت که در بخش Changes نشان داده می‌شوند را نصب کنید.

کار تمام است. با رعایت شرایط گفته شده‌ی پیش از شروع کار و توصیه‌هایی که در طی آموزش به آن‌ها اشاره کردیم آی‌دیوایستان بدون کوچکترین اشکالی جیلبریک می‌شود.