آخرین شایعه از آیفون 8؛ صفحه نمایش 5.2 اینچی و طراحی متفاوت

سه سال است که تغییرات زیادی در طراحی سری آیفون رخ ندادی و از نظر ظاهری آیفون 6 با آیفون 6s و 7 تفاوت عمده‌ای ندارد. مطمئنا اپل برنامه دارد که تغییرات بسیاری را در طراحی آیفون بعدی که در دهمین سالگرد عرضه آیفون معرفی میشود، پیاده کند. آیفونی که انتظار می‌رود، آیفون 8 نامیده شود.

مدت زمان زیادی است که گفته میشود اپل قصد دارد از فناوری AMOLED برای صفحه نمایش‌های خود استفاده کند، اما طبق شایعه جدید این اتفاق در نسل بعدی آیفون رخ میدهد. اپل در سال بعدی آیفون آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را به روزرسانی می‌کند اما با توجه به کمبود پنل‌های AMOLED و عوامل دیگر همان راه همیشگی را در پیش می‌گیرد. اما تغییرات اساسی در یک دستگاه سوم با طراحی کاملا جدید و صفحه نمایشی که به لبه‌های دستگاه کشیده شده، رخ می‌دهد.

گفته می‌شود این آیفون سوم به یک صفحه نمایش AMOLED مجهز می‌شود و یک صفحه نمایش 5.1 تا 5.2 اینچی، که نبود آن در آیفون‌های اپل حس می‌شود، در این دستگاه استفاده می‌شود. جالب است که در حالی که صفحه نمایش جلویی دستگاه 5.2 اینچ است اما گفته می‌شود کل صفحه نمایش 5.8 اینج است که به لبه‌های دستگاه نیز کشیده شده است.

اما این طراحی کمی دور از ذهن به نظر میرسد و ما هم یک تجسم احتمالی از این دستگاه نداریم.

این شایعه از سوی KGI Securities آمده، کمپانی که از نظر انتشار اطلاعات اپلی سابقه خوبی با افرادی همچون مینگ-چی کو دارد. البته با توجه به فاصله‌ای که به معرفی آیفون نسل بعدی داریم، هنوز هم برای نشت اطلاعات قابل توجه زود است و این احتمال این وجود دارد که اپل در حال بررسی موضوع باشد.