چگونه شارژر اصلی اپل را از شارژر تقلبی تشخیص دهیم(آموزش)

متاسفانه شارژر های تقلبی اپل در تمام دنیا و در ایران خودمان نیز بسیار زیاد شده است و این شارژر های تقلبی سلامت باتری دیوایس و حتی سلامت کاربران را به شدت به خطر می اندازند.

این شارژرهای تقلبی از نظر ظاهری کاملاً مشابه شارژرهای اصلی هستند ولی در این پست شما خواهید آموخت چگونه با یک نگاه به شارژر اصلی بودن یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید.

fake-apple-charger

در عکس بالا شارژ سمت چپ شارژر اصلی اپل و شارژر سمت راست شارژر تقلبی را نشان می دهد.

در نوشته های روی شارژر تقلبی جمله ی “Designed by Apple in California. Assembled in China” و  نام سازنده ی شارژر “Foxlink” حذف شده است که احتمالاً به دلیل منع قانونی و مسائل کپی رایت است ولی همچنان جمله ی “TM and © 2010 Apple Inc.” دیده می شود و حذف نشده است.

همچنین ممکن است در شارژر تقلبی غلط های املایی وجود داشته باشد که در نوشته ها گذاشته می شوند تا از شکایت نقض حق کپی رایت جلوگیری کنند مانند عکس زیر

fakeiphonecharger

این نوشته ها روی شارژر های آیفون، آیپد،آیپاد تاچ و مک وجود دارند که شما می توانید با کمی دقت آن ها را مطالعه کنید.

با توجه به اینکه شارژر های تقلبی باعث صدمه رسیدن به باتری دیوایس می شود و امکان آتش گرفتن شارژر و یا ترکیدن باتری را زیاد می کند به شما دوستان عزیز پیشنهاد میکنم اگر شارژری از ایران خریده اید این پست را در مورد آن چک کنید و در صورتی که شارژر شما تقلبی است از استفاده از آن خودداری کنید