پتنت جدید اپل؛ الاستومر خود ترمیم برای تولید دستگاه‌های ضد آب !

آیفون 6s و 6s پلاس را تقریبا می‌توان ضد آب نامید ولی آن‌ها تنها حدود یک ساعت از خود مقاومت نشان می‌دهند و برای ضد آب بودن کامل آن‌ها هنوز نواقصی وجود دارد و به همین علت هم بوده که اپل از این قابلیت موقتی حرفی به میان نیاورده است.

حق اختراعی که در ژوئن سال 2014 توسط اپل ثبت و توسط اداره ثبت اختراعات ایالات متحده منتشر گردیده است ، می‌تواند برای تولید آیفون‌های ضد آب استفاده شود. اخیراً صحبت‌هایی برای تولید آیفون 7 ضد آب شده و می‌توان امیدوار بود که این حق اختراع در آیفون بعدی مورد استفاده قرار بگیرد.

این پتنت بر روی یک نوع لاستیک که یک الاستومر (یک پلیمر) خود ترمیم است، تمرکز دارد. این الاستومر می‌تواند شکل خود را تغییر دهد و دوباره به حالت اولیه بازگردد. به طور مثال جک هدفون را که با الاستومر پوشش داده شده را در نظر بگیرید. هنگامی که بخواهید فیش هدفون را درون آن فرو کنید، شکاف که تحت فشار قرار گرفته است باز و هدفون به دستگاه وصل می‌شود. پس از آنکه هدفون را از دستگاه جدا کردید دوباره لاستیک به حالت اولیه خود بازمی‌گردد و از پورت‌ها محافظت می‌کند. این پوشش لاستیکی می‌تواند در برابر آب، گرد و غبار، مواد زائد و گازها از دستگاه محافظت کند.

این پتنت Electronic device with hidden connector (دستگاه‌های الکترونیکی با اتصال پنهان) نام دارد. البته اپل حق اختراع دیگری را برای ضد آب بودن برد اصلی، قبلا ثبت کرده است که در آیفون 6s و آیفون 6s پلاس استفاده شده‌اند و دلیل ضد آب بودن تقریبی این دو دستگاه استفاده از این حق اختراع است.

ضد آب ضد آب ضد آب ضد آب ضد آب