ویژگی های جدید iOS 7 بتا 2

همانطور که می دانید اپل لحظاتی پیش نسخه بتا 2 از iOS 7 را منتشر کرد که لینک دانلود آن به زودی روی سایت قرار خواهد گرفت و دوستانی که از سرویس ثبت UDID استفاده کرده اند می توانند به این نسخه آپدیت کنند . برای اینکه ببینید آیا این نسخه ارزش آپدیت کردن دارد یا نه با هم به بررسی کلی ویژگی های جدید و بهبود های آن می پردازیم :

پشتیبانی از iPad و iPad Mini

اگر منتظر بودید تا بتوانید از طراحی فوق العاده آی او اس 7 و امکانات آن بر روی آیپد خود بهره مند شوید ، حالا می توانید به نسخه بتا 2 آی او اس 7 آپدیت کنید . این آی او اس نسل های 2 و 3 و 4 آیپد به اضافه آیپد مینی را پشتیبانی خواهد کرد و اگر یکی از این دستگاه ها را داشته باشید می توانید به این آی او اس نقل مکان کنید . البته توجه داشته باشید که همه امکانات iOS 7 توسط همه آیپد ها پشتیبانی نمی شود !

صفحه خوش آمد گویی جدید

iOS 7 بتا 2 دارای صفحه خوش آمد گویی(صفحه ای که پس از ریستور/آپدیت دستگاه با آن مواجه می شوید) جدیدی است که پسورد iCloud شما را می پرسد و به کاربر اجازه می دهد که قابلیت iMessage و آدرس های ایمیل مخصوص برنامه Mail را در همان جا وارد کند و از همان صفحه اقدام به گذاشتن پسورد برای آی دیوایس کند

بازگشت برنامه Voice Memos با محیط کاربری جدید

همانطور که می دانید برنامه Voice Memos از اولین بتای iOS 7 حذف شده بود که در این نسخه دوباره به این سیستم عامل برگشته و همانند دیگر برنامه های پیش فرض آی او اس ، طراحی تازه ای به خود گرفته است . حالا این برنامه محیطی مشکی دارد و رابط کاربری بسیار کاربردی تر از Voice Memos در iOS 6 می باشد .

recording

ویژگی های جدید Find My iPhone 

تنظیمات برنامه Find My iPhone در iCloud حالا زبان های بیشتری را پشتیبانی می کند . این برنامه به کاربران امکان پیدا کردن مکان ، قفل کردن ، پاک کردن اطلاعات و جلوگیری از فعال سازی مجدد یک آیدیوایس گم شده را به کاربران می دهد .

قابلیت های جدید در سیری 

اولین چیزی که به چشم می آید این است که حالا سیری خیلی سریع تر نسبت به نسخه ی بتا یک لود می شود و همچنین همانطور که اپل در WWDC 2013 نیز گفته بود صدای مرد نیز به سیری اضافه شده است که می توانید از طریق تنظیمات صدای سیری را تغییر دهید . این تغییر هم شامل صدای مرد و زن برای دیگر زبان هایی که سیری آن ها را پشتیبانی می کند است و هم شامل زبان اصلی سیری یعنی انگلیسی .

siri

تغییرات اندک Control Center 

قسمت کنترل سنتر نیز تغییرات کمی در طراحی داشته است و آیکون ساعت نیز در آن نیز که قبلا مشکی بود حالا به سادگی فقط ساعت را نشان می دهد

تغییرات برنامه Reminder 

درون برنامه Reminders نیز تغییرات کمی به خود دیده است که طرح لیست آن نسبت به نسخه ی قبلی جمع تر است و یک آیکون ساعت نیز در کنار فیلد جست و جو قرار دارد که ایجاد ریمایندر های برنامه بندی شده را راحت تر می کند .

reminders

بکاپ های iCloud که در نسخه بتا یک iOS 7 قرار نداشتند به این سیستم عامل بازگشتند .

Spotlight Search 

جستجو با این سرویس خیلی سریع تر شده است و نتایج تقریبا آنی می رسند اما در نسخه بتا یک جستجو با Spotlight Search کمی تاخیر داشت .

تغییرات برنامه Messages 

دکمه Send در برنامه Messages حالا مانند iOS 6 رنگ سبز قوی به خود گرفته است و موقعی که متن تایپ شده و آماده برای فرستادن است نیز آبی می شود . همچنین موقعی که پیغام ها فرستاده می شوند انیمیشن حبابی جدیدی به نمایش گذاشته می شود . اگر بر روی یک مسیج انگشتتان را به طرف چپ بکشید نشان زمانی آن ظاهر می شود . علاوه بر آن در چت های گروهی نیز عکس های کانتکت ها را در کنار متن هایشان به نمایش می گذارد.

در برنامه Music نیز چندین باگ مهم و اساسی رفع شده اند و نمایش عکس آلبوم در صفحه لاک اسکرین برای iPhone 4 و iPhone 4S تعمیر شده است .

تغییر برنامه Weather 

در برنامه Weather یک آیکون جدید در پایین سمت راست صفحه اضافه شده است که لیستی از آب و هوای تمام شهر هایی که در این برنامه آن ها وارد کرده اید به نمایش گذاشته می شود .

weather

چند وظیفگی ( Multitasking )

بالا بردن اپ ها برای بستن آن ها در آیفون 5 بسیار روان تر کار می کند .

گزینه عکس برداری HDR نیز به دوربین آیپد اضافه شده است .