همکاری اپل با کارل زایس برای عینک واقیعت افزوده ؟

طبق اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی از سوی Robert Scoble، اپل و کمپانی کارل زایس برای تولید عینک‌های واقعیت افزوده همکاری می‌کنند. رابرت گفته که این اطلاعات از سوی یکی از کاربران زایس به او رسیده است. عینک واقعیت افزوده گوگل را بسیاری از شما در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید، دستگاهی که اطلاعات را بر روی یک پس زمینه واقعی نشان می‌داد و قابلیت‌های مختلفی داشت. محصولی که برای یک مصرف کننده عادی بلند پروازانه و گران بود که در نهایت پروژه تولید آن متوقف شد و شاید در آینده باز هم از سر گرفته شود. رابرت اسکابل در مطلب خود نوشته است که عینک واقعیت افزوده اپل و زایس در سال جاری میلادی معرفی می‌شود.

تیم کوک، مدیر عامل اپل نیز چندی پیش در مصاحبه خود به احتمال سرمایه گذاری بزرگ اپل در حوزه واقیعت افزوده اشاره نمود و آن را برتر از واقیعت مجازی قلمداد کرد. در حالی که برای بازی و آموزش واقیعت مجازی بهتر است اما بازار واقیعت افزوده بسیار بزرگ‌تر از آن است.

تیم کوک همچنین از موفقیت پوکمون گو تحت تاثیر قرار گرفته بود. بازی که با استفاده از تکنولوژی واقیعت افزوده پیش می‌رود و کاربران شخصیت‌ها و آیتم‌های بازی را از طریق صفحه نمایش گوشی خود در دنیای واقعی می‌بینند.

در نوامبر نیز بلومبرگ گزارش داده بود که اپل بر روی عینک واقعیت افزوده که با آیفون جفت سازی می‌شود، کار می‌کند. در آن گزارش ادعا شده بود که اپل به اندازی کافی قطعه برای آزمایش سفارش داده است و این محصول تا سال 2018 آماده عرضه نخواهد شد.

منبع: CNET