نقش ویژه تامین کنندگان سامسونگ دیسپلی در آیفون 8 با صفحه نمایش OLED

شایعات مدت‌‌ها است که به استفاده صفحه نمایش OLED در سری بعدی آیفون اشاره می‌کنند. این شایعات حتی برای آیفون 7 نیز قبل از معرفی، مطرح می‌شدند. اما حالا به نظر می‌رسد که اپل بیش از پیش به استفاده از این صفحه نمایش نزدیک شده است و ما به احتمال زیاد حداقل در یکی از مدل‌های آیفون سال آينده شاهد صفحه نمایش OLED خواهیم بود. طبق گزارشی که از رسانه‌های کره‌ای منتشر شده است، برد مدار چاپی انعطاف پذیر تامین کنندگان سامسونگ دیسپلی، در آیفون سال آینده اپل استفاده می‌شود. شرکت‌های کره‌ای Interflex و BH در حال حاضر کار خود را شروع کرده‌اند و Samsung Electro-Mechanics نیز احتمالا به زودی به آن‌ها ملحق می‌شود.

هر سه کمپانی نام برده تامین کننده‌های سامسونگ هستند که نشان می‌دهد این برد مدار چاپی‌های انعطاف پذیر به احتمال قریب به یقین برای استفاده سامسونگ می‌باشد که شایع شده بخش عمده‌ای از صفحه نمایش‌های OLED آیفون 8 را تولید می‌کند. انتظار می‌رود که حدود 60 تا 70 میلیون برد برای کل سال آینده نیاز باشد که پس از مونتاژ تمام قطعات در کارخانه ویتنامِ سامسونگ دیسپلی، اولین محموله در دومین سه ماهه 2017 ارسال می‌شود.

به هر حال تمامی این اخبار شایعه هستند، شایعه‌ای همانند دوربین دوگانه برای سری آیفون 7 که در نهایت به حقیقت پیوست. احتمال صحت داشتن عرضه آیفون 8 با صفحه نمایش OLED نیز بسیار بالا است و با انتشار شایعات و اخبار متعدد، این مسئله بیشتر رنگ واقعیت می‌گیرد.

منبع: The Investor