نارضایتی کاربران از فرسایش بالای کابل های Lightning

اپل از زمان معرفی کابل های Lightning برای آیفون 5 در 2012 انتقادات زیادی دریافت کرده است. این تغییر ناگهانی باعث شد بسیاری از ابزارات جانبی از رده خارج شوند و کاربران مجبور شوند یا ابزارات جدید بخرند و یا بدون آنها سر کنند. این نارضایتی ها زمانی بالا گرفت که یکی از اپل استورها با توجه به نظرات 1200 کاربر امتیاز 1.5 ستاره برای دوام و ماندگاری این کابل را منتشر کرد.به نظر می رسد این کابل در برابر پارگی، فرسودگی و خوردگی بسیار آسیب پذیر است.

knockofflighting_0032-29

جیسن گریدی در Macrumors می نویسد:

حدود یک ماه پیش کابل Lightning به USB (با قیمت 19$) که من همیشه در ماشینم نگه میداشتم تا دیوایس خود را شارژ کنم از کار افتاد.ابتدا عملیات شارژ قطع و وصل می شد ولی پس از چند هفته به کل از کار افتاد با نگاهی نزدیک تر به قسمت های طلایی کابل می بینید که خوردگی در این قسمت زیاد بوده است.

 lightning-cable-corrosion-ogrady-620x395

lightningcablemicroscope

و این داستان فقط به تجربه ی جیسن گریدی ختم نمی شود. کاربران زیادی در انجمن پشتیبانی وبسایت اپل این مشکل را اعلام و از آن ابراز نارضایتی کرده اند.خیلی از آنها می گویند جواب اپل به آنها این بوده است که رطوبت زیاد موجب خرابی این کابل ها می شود.

جیم دیون در انجمن پشتیبانی اپل می نویسد:

من همین الان یک کابل lightning که 1 ماه است از اپل خریداری کرده ام را پس دادم و کارکنان این شرکت گفتند که کابل را در معرض رطوبت قرار داده ای، و زمانی که من منکر این کار شدم حرف من را باور نکردند ولی مشخص بود بار اولی نیست که با این مشکل روبرو می شوند. به من گفتند فقط همین 1 بار این کابل را برای من تعویض خواهند کرد. من هزاران دلار به آنها پول پرداخت میکنم و وقتی یک کابل 3 دلاری مشکل پیدا می کند آنها با من اینطور رفتار می کنند؟ کابل های انها مشکل دارد و آنها حاضر نیستند مسئولیت این مشکل را قبول کنند و به همین دلیل مشتری را مقصر جلوه می دهند.

این شکایت ها به تاریخ سپتامبر 2012 بر میگردد ولی هنوز هم پست هایی در این رابطه در این انجمن نوشته می شود پس اگر شما هم این مشکل را با کابل خود دارید بد نیست سری به اپل استور منطقه ی خود بزنید.

مشکل بزگتر وجود شارژرهای خراب است. اپل پس از اینکه گزارشاتی درباره ی برق گرفتگی با استفاده از این شارژها را دریافت کرد برنامه ی تعویض این شارژرها را در پاییز گذشته برگزار کرد.