مینگ-چی کو: آیفون 7 پلاس با یک دوربین دوگانه و زوم اپتیکال

شایعاتی در گذشته‌ی نه چندان دور درباره‌ی کار اپل بر روی یک دوربین دوگانه برای آیفون آینده‌ی خود منتشر شد. طبق گفته‌ی تحلیلگر نام آشنای اپلی، مینگ-چی کو، این شایعه ممکن است به زودی و در همین سال میلادی به واقعیت بپیوندد. با توجه به یادداشت تحلیلی او که به تازگی منتشر شده است، آیفون 7 پلاس یک نسخه ویژه دارد که با دو سنسور دوربین در عقب دستگاه عرضه می‌گردد.

ظاهرا اپل این تکنولوژی را از شرکت اسرائیلی LinX، که سال گذشته آن را خریداری کرد، گرفته است. این تکنولوژی برای تولید تصاویری با کیفیت بالا با استفاده از سنسورهای کوچک در چند لنز و پیکربندی چند دیافراگم با الگوریتم نرم افزاری خاص استفاده می‌گردد. LinX ادعا می‌کرد که این تکنولوژی قادر به تولید تصاویری با کیفیت در حد دوربین‌های DSLR به خصوص در شرایط نور کم است.

آیفون 7 پلاس

پتنت  زوم اپتیکال فشرده‌ی اپل

طبق گفته‌های مینگ-چی کو، اپل دو سنسور 12 مگاپیکسلی از سونی را برای این مدل از آیفون 7 پلاس در نظر خواهد گرفت، که یکی از این لنزها با دیافراگم گسترده‌تری نسبت به دیگر خواهد بود. تا اینجا همه چیز کمی دیوانه کننده به نظر می‌رسد؛ تحلیلگر ادامه می‌دهد که یکی از این دوربین‌ها به ماژول تثبیت کننده تصویر اپتیکال (لرزشگیر) یا همان OIS مجهز است. تا اینجا خوب است، اما در حال حاضر آیفون 6 پلاس نیز OIS دارد! او در ادامه ادعا می‌کند که دوربین دیگری دارای یک لنز تله فوتو با 2 تا 3 برابر زوم اپتیکال است!!! در حقیقت اپل چنین موردی را در سال گذشته به ثبت رساند، و به حقیقت پیوستن این ادعا دور از ذهن نیست و در صورتی که تحقق یابد، شرایط بازی دوربین تلفن‌های هوشمند را تغییر می‌دهد.

زمانی که بحث قیمت گذاری این دستگاه با دوربین خاص به میان می‌آید، مطمئناً قیمتی بالاتر از نسخه‌ی معمولی خود دارد و مینگ-چی انتظار دارد که 25 تا 35 درصد کل آیفون 7 پلاس‌ها از این نسخه باشند و نسخه‌ی تک لنزی به صورت جداگانه عرضه شود. البته گفته می‌شود که سامسونگ نیز قصد عرضه یک دستگاه جدید با دوربین دوگانه در کنار گلکسی اس 7 خود دارد که با سنسورهای 12 مگاپیکسلی عرضه می‌شود و شاید همان نوت 6 باشد. مطمئناً اگر اپل از این تکنولوژی در آیفون‌های خود استفاده کند، جهشی قابل توجه در بازار خواهد داشت و توجه بسیاری را به خود به خاطر این قابلیت جلب خواهد کرد.