میلیاردر دره سیلکون: عصر اپل به پایان رسیده است

به نظر می‌رسد که پیتر تیل، میلیاردر دره سیلیکون، به آینده اپل زیاد امیدوار نیست. سرمایه گذار و عضو هیئت مدیره فیس‌بوک که به عنوان رئیس پی پال مافیا نیز شناخته می‌شود، در یک پرسش و پاسخ شرکت کرده و در مورد برخی از کمپانی‌ها از جمله اپل اظهار نظر کرده است. بخشی از صحبت‌های او  در Confirm or Deny ـ‌یک قسمت محبوب در نیویورک تایمز‌ به معنای تایید یا رد‌ـ در ادامه آورده شده است.

زمانی که از تیل پرسیده شد که به پایان رسیدن عصر اپل را تایید یا رد می‌کند، پاسخ داد:

تایید می‌کنم. ما می‌دانیم که یک گوشی هوشمند چه شکل و کارایی دارد. این تقصیر تیم کوک نیست، اما فضایی برای نوآوری بیشتر وجود ندارد.

اما حرف‌های تیل دور از انصاف هم نیست. کوپرتیونی‌ها بر روی آیفون متکی هستند و بیش از 60 درصد درآمد این کمپانی حاصل این دستگاه است. همچنین کاهش سود سالیانه اپل نیز برای اولین بار در 14 سال گذشته، می‌تواند مهر تایید دیگری بر دیدگاه او باشد.

با وجود این پیش‌بینی غم انگیز، هنوز هم تیم کوک و شرکت پول نقد عظیمی دارند که بدون شک به خوبی از آن استفاده می‌شود. اپل همچنین برنامه‌های خاص همانند معرفی مدلی ویژه آیفون به مناسبت دهمین سالگرد عرضه این محصول دارد. در شایعات ویژگی‌های جذابی برای این دستگاه همانند صفحه نمایش OLED بدون حاشیه و شارژر بی‌سیم ذکر شده است.

نظر شما در رابطه با اظهارات پیتر تیل چیست؟ آیا به گفته وی باور دارید؟

پ.ن: پیتر تیل در تصویر قرار داده شده بین تیم کوک و دونالد ترامپ نشسته است.