مقایسه‌ی لپ‌تاپ مک‌بوک اپل با مک‌بوک ایر در ویدیویی جدید

جدیدترین محصول اپل در رده‌ی لپ‌تاپ با عنوان مک‌بوک که تا به امروز در اپل اپس اطلاعات مختلفی در موردش منتشر کرده‌ایم از جمعه‌ی این هفته وارد بازار جهانی خواهد شد. اگر چه این انتظار طبیعی است که مک‌بوک را تا روز عرضه جایی نبینیم، ولی از چند وقت پیش شاهد انتشار اخبار و اطلاعات مختلفی در مورد این وسیله هستیم که جز با دست‌یافتن عملی به آن راه دیگری جهت فهمیدنشان نیست. اخباری نظیر نخستین ویدیوی آنباکسینگ رسمی این گجت و تست‌های بنچمارکی که قدرت عملکرد وسیله را محک می‌زدند.

 

در همین راستا اخیراً شاهد انتشار ویدیوی جدید بودیم که در آن بار دیگر مک‌بوک در معرض نمایش قرار داده می شود. البته این بار این گجت تنها نیست و مقایسه‌ی مستقیمی بین آن و لپ‌تاپ مک‌بوک ایر انجام گرفته است. وبسایت اوکراینی Rozetka در این ویدیوی منتشرشده‌ی جدید مک‌بوک را با مک‌بوک ایر تولیدشده در اواسط سال ۲۰۱۳ به طور دقیقی از نظر فیزیکی و ظاهری مورد قیاس قرار می‌دهد. طی ویدیو اشاره می‌شود که ضخیم‌ترین قسمت مک‌بوک تقریباً هم‌اندازه با ضخامت آیپد نسل اول است.

 

این ویدیو بیش از ۱۵ دقیقه است و در آن به بسیاری از قابلیت‌های کلیدی لپ‌تاپ مک‌بوک پرداخته می‌شود. مواردی نظیر کیبورد بازطراحی‌شده و کاملاً جدید این وسیله، ترک‌پد مجهز به قابلیت Force Touch آن و تک پورت یواس‌بی-سی که قرار است نیاز شما به برقراری انواع اتصالات را رفع کند. البته این ویدیو حتی به زبان انگلیسی نیز نیست و زیرنویسی بر روی آن قرار داده نشده است. با این حال اگر کنجکاو براندازکردن این گجت اپلی هستید، می‌توانید آن را در زیر تماشا کرده و یا از طریق این لینک دانلود کنید.