مشتریان اپل جوانتر،ثروتمند تر و تحصیلات بیشتری از مشتریان سامسونگ دارند

اخریا نظر سنجی گسترده ای در مورد خریداران اپل و سامسونگ صورت گرفته شده است که نتایج آن به تازگی منتشر شده است.در این نظر سنجی حقیقت های واضح و سورپرابز های ویژه ای را شاهد هستیم.اما فقط برای اپل بازان(شرمنده در مورد سامسونگ باز ها :D)

در اولین جدول شاهد سیستم عامل مورد استفاده ی قبلی هریک از اپل یا آندروید بازان هستیم.به طور واضح شاهد هستیم که حدود ۲۰٪ از آیفون داران جدید قبلا از سیستم عامل آندروید استفاده می کردند و سپس به iOS کوچ کرده اند.در واقع از هر ۵ آیفون دار یک نفر قبلا از آندروید استفاده کرده است.

اما کمپانی مدعی کره ی جنوبی نتوانسته حتی نیمی از این آسیب را به اپل برساند!تنها ۷ درصد آندروید بازان قبلا از آیفون استفاده می کردند و سپس به آندروید اسباب کشی کرده اند.apple-cirp-buyers

نکته جالب بعدی این است که اپل در حفظ مشتری های خود بسیار توانمند بوده است که بزرگترین گروه آیفون داران قبلا نسلی پیشین از این Smart Phone را داشته اند.ولی عموم آندرویدی ها اولین بارشان می باشد که یک تلفن هوشمند در دست خود می گیرند و در سابقه تجربه ی کار با هیچ Smart Phone را نداشته اند.

اگر نگاهی کلی به نمودار ها بیندازیم متوجه می شویم که اپل ۳۳ درصد از مشتریان سامسونگ را قاپیده است ولی سامسنوگ تنها توانسته ۱۱ درصد از اپلی ها را ازان خود کند.به عبارت دیگر اپل ۳ برابر بیشتر از سامسونگ مشتری از سامسونگ جذب کرده است.

به سراغ نمودار های بعدی می رویم.در این نمودار شاهد رده سنی مشتریان هر کمپانی هستیم.حدود ۴۵ درصد خریداران اپل را افراد ۳۴-۲۵ سال تشکیل می دهد و حدود ۲۵ درصد خریداران اپل جوانان ۲۴-۱۸ سال هستند و ۳۰ درصد باقی ماند افراد ۴۴-۳۵ و ۵۴-۴۵ سال و بالای ۶۵ سال بین این ۳ گروه تقسیم شده است و بیشترین سهم به افراد ۳۵ تا ۴۴ سال رسیده است.

اما به سراغ سامسونگ می رویم.در سامسونگ خریداران ۳۴-۱۸ سال ۱۰ درصد کمتر از اپل هستند و این درصد به افراد ۵۴-۴۵ سال رسیده است.به راحتی می توانیم نتیجه بگیریم که آیفون داران افزاد جوانتری هستنند

apple-cirp-buyers-demo

در نمودار شماره ۱۱ شاهد درآمد خریداران هر گروه هستیم.به طور واضح اپل داران درآمد بسیار بیشتری نسبت به آندروید دوستان دارند.

 

در نمودار آخر هم میزان تحصیلات هر دو گروه را می بینیم.با نگاهی ساده متوجه می شوید که افزاد کالجی به بالا درصد بیشتری از کل خریداران در اپل و بسیار بیشتر از سامسنوگ هستند.

اما بیشترین درصد خریداران ساموسنوگ افرادی در سطح تحصیلات ابتدایی هستند اما در اپل بیشترین درصد خریداران را افرادی با درجه کالجی تشکیل می دهند

Apple

تمام این نظر سنجی به صورت رسمی و معتبر بوده و مربوط به گروه Consumer Intelligence Research Partners می باشد