فعال کردن 3D Touch در تمام دستگاه های اپل

 قابلیت «لمس فشاری» (Force Touch) که قبل‌تر در مک‌بوک و اپل واچ استفاده شده بود، حالا با تغییراتی به آیفون آمده است. این فناوری که با نام جدید «لمس سه بعدی» (3D Touch) معرفی شد، قادر است میزان فشار وارده روی نمایشگر را تشخیص دهد و مطابق با آن عملکرد‌های مختلفی انجام دهد و همانطور که معلوم است باید دستگاه، سخت‎افزار مورد نظر را داشته باشد و از آنجا که این قابلیت از آیفون 6اس به بعد پشتیبانی می شود. دیگر کاربران اپل از استفاده چنین ابزاری بی بهره اند. اما در اینجا ما به شما نحوه ایجاد کردن قابلیت لمس سه بعدی را آموزش حواهیم داد.

نکات مربوط به این آموزش :

  • می توانید بر روی تمام مدل های آیفون و آیپد از این روش استفاده کنید .
  • باید دستگاه شما جیلبریک شده باشد.
  • نسخه iOS بایستی 9 به بعد باشد.
  • این روش بر روی آیفون SE تست شده است.
  • علاوه بر میان‎بر می‎توانید در لیست تماس ها و پیامک استفاده کنید.

img_1087 img_1088 img_1089

آموزش فعال کردن 3D Touch یا لمس سه بعدی:

مرحله ۱ : ابتدا به برنامه Cydia رفته و توییک RevealMenu را از قسمت جستجو می‎یابیم و آن را نصب می کنیم.

img_1072

مرحله 2 : پس از Respring شدن گوشی این قابلیت فعال شده است و با نگاه داشتن انگشت بر روی اپلیکیشن اینستاگرام منوی مورد نظر باز خواهد شد.

img_1075

 مرحله 2 : چون یکی از روش‎های مرسوم ویرایش اپلیکیشن‎ها در جابه‎جایی و پاک کردن آن‎ها از طریق نگاه داشتن انگشت بر روی اپ است و با نحوه کار با این توییک تداخل دارد. برای از بین بردن این مشکل، به قسمت Setting بروید و توییک مورد نظر را بیابید و سپس گزینه‎ی Enable Swipe-Up را فعال نمایید تا بتوانید همچنان از قابلیت قدیمی ویرایش اپلیکیشن‎ها بهره مند باشید.

img_1073

برای ویرایش برنامه‎ها، با فعال کردن این گزینه بایستی پس از لمس، انگشت خود را مقداری جابه جا کنید تا بیتوانبد اپ ها را پاک نمایید. البته در نظر داشته باشید باشید که جابجایی اسلایدبارها می توانید زمان فعال شدن این قابلیت را تغییر دهید.

فعال کردن لمس سه بعدی بر روی فولدرها:

مرحله ۱* : همچنین اگر فولدرهایی متعددی دارید و می خواهید با استفاده از این قابلیت برنامه های داخل آن را سریع‎تر مشاهده کنید می توانید با نصب توییک Appendix از طریق Cydia، از این ویژگی نیز بهره‎مند شوید.

img_1078

مرحله 2* : برای تعیین کردن تعداد برنامه های با لمس کردن فولدر، می توانید به Setting رفته و توییک مورد نظر را بیابید و با جابه‎جایی اسلاید بار، تعداد آن را تغییر دهید.

img_1077

برای استفاده و بهره بیشتر از این قابلیت می توانید به لینک زیر رفته، تا با اپلیکیشن‎هایی که این قابلیت را پشتیبانی می کنند، آشنا شوید.

۱۰ اپلیکیشن کاربردی که از قابلیت ۳D Touch پشتیبانی میکنند