عرضه نرم افزار iFruit برای آیفون+نقد کوتاه GTA V

بسیاری از ما(مخصوصا خود بنده) حدودا ۲ سال منتظر نسخه ی جدید GTA بودیم.بازی که هیچ مرزی برای آن تعیین نشده است.سرانجام انتظار ها به پایان رسید و GTA V عرضه ی عمومی شد.البته نسخه لیک شده این بازی از ۳ روز قبل در اینترنت منتشر شد و بسیاری از گیمر ها(باز مثل خودم!) زودتر از انتشار نهایی به این شاهکار به تمام معنا دست یافتند.کمپانی RockStar هم همزمان با عرضه عمومی اپلیکیشنی به نام iFuit (در ادامه دلیل این نام گذاری را خواهید فهمید) را در اپ استور منتشر کرد.

gta-v-screenshot-431

 

بنده به محض لیک شدن این بازی اقدام به تهیه این بازی کردم و در عرض دو روز بازی مداوم:دی  این بازی را به اتمام رساندم.

خب ابتدا برای آن دسته از دوستان که علاقه به این بازی دارند توضیحاتی جامع در مورد این بازی می دهیم و سپس سراغ اپلیکیشن iOS می رویم.

داستان بازی در شهری به نام Los Santos اتفاق می افتد.شهری که وسعتش از مجموع نقشه Red Dead Redemtion و GTA IV و GTA San Andress بیشتر است!

در بازی ۳ شخصیت اصلی وجود دارد:فرانکلین که یک ولگرد خیابانی است که در پایین San Andress به همراه عمه اش زندگی می کند و از بی پولی مجبور به کار برای یک دلال اتومبیل است که اقدام به دزدی اتومبیل های گران قیمت Los Santos می کند و دست فرمان خوبی دارد.

شخص دوم مرد خانواده داری به نام Michael است.او دارای دو فرزند یکی به نام Jimmy  و یکی Tracey است.او در گذشته بانک زن بسیار حرفه ای بوده اما اخیرا باز نشست شده است و از بی کاری عاجز شده است.

شخص سوم دیوانه ای به تمام معنا به نام Trevor است.او در گذشته با مایکل دوست و همکار بوده است.از این شخص کارهایی بر می آید که به هیج ذهن سالمی نمی رسد!

این سه به طرز کاملا اتفاقی به هم می رسند و یاد گذشته و دزدی هایی که انجام دادند می افتند.بالاخره این وسوسه بر آنها غلبه می کنند و ۳ تایی دزدی حرفه ای را شروع می کنند.البته با کمک نابغه ای به نام Lester.

GTA-V-Brand-New-Trailer-30-April-750x380

 

داستان بازی واقعا یک شاهکار است.وقتی که برای اولین بار بازی را آغاز می کند امکان ندارد بتونید به خودتون غلبه کنید و از پای دستگاه بلند شید!

بازی دارای گرافیک بی نظیری است و این گرافیک در PS3 خود نمایی می کند.فیزیک بازی بسیار قوی است و در واقع موتور تقویت شده GTA IV می باشد.انفجار ها از واقعی هم واقعی تر هستند!کافیست یک بمب چسبی(Sticky Bomb) به یک اتومبیل وصل کنید و آنرا منفجر کنید.مختان سوت خواهد کشید!

در بازی اسلحه های بسیار زیادی وجود دارند و همه ی آنرا قابلیت شخصی سازی دارند به طور مثال میتوانید به کلتتان صدا خفه کن متصل کنید.

بازی دارای ۶۹ مرحله اصلی می باشد که به این زودی ها تمام نمی شوند.در هر مرحله شاهد یک سورپرایز ویژه هستید.به طور مثال در یک مرحله سوار زیر دریایی میشوید و در یک مرحله لباس قواصی به تن می کنید.همانطور که گفتم اصلا بازی تکراری نخواهد شد.حتی یک مرحله!

در طول بازی می توانید شخصیت خود را عوض کنید.دقت کنید که هر ۳ شخصیت در یک خط داستانی قرار گرفته اند پس سردرگم نخواهید شد.

فعالیت های بسیار گسترده ای در بازی وجود دارد مانند:گلف،تنیس،قواصی،دوچرخه سواری،جت اسکی سواری،دارت،پاراشوتینگ و …

gta

 

در بازی همه نوع وسیله نقلیه خواهید دید:از دوچرخه و موتور و اتومبیل گرفته تا زیر دریایی،جت اسکی و جت های جنگی!

بیشتر از این در مورد بازی توضیحی نمی دهم چون در این صورت موجب لو رفتن داستان بازی خواهد شد و این اصلا خوشایند نیست.

بازی فعلا برای ایکس باکس ۳۶۰ و PS3 منتشر شده است.نسخه ی PC حداقل یک سال دیگر منتشر خواهد شد

شما می توانید این بازی را به صورت اورجینال به قیمت ۵۹.۹۹ دلار خریداری کنید.

اگر اورجینال باز نیستید(مثل خودم) کافیست به نزدیک ترین CD فروش محل رفته و این بازی را تهیه کنید یا میتوانید از اینترنت اقدام به دانلود بازی نمایید.دقت کنید که بازی ۲ DVD می باشد و در ضمن دوستان XBOX باز حتما نسخه ی برنر مکس را تهیه کنند چون در ابتدای بازی ۷ گیگ از دیسک اول باید در هارد کپی شود.

و هم اکنون به سراغ اپلیکیشن iFruit می رویم.در GTA V مانند IV دارای یک موبایل هستند.البته در این نسخه موبایل شما بسیار هوشمند تر می باشد و چیزی شبیه آيفون است.البته در بازی آیفون نام ندارد بلکه iFtuit نام دارد.

راکستار هم این اپلیکیشنی به همین نام برای آیفون منتشر کرده است.این اپ آخرین اخبار مربوط به دنیای GTA را به شما خواهد داد.هم چنین می توانید با مراجعه به بخش Los Santos Customs مانند بازی اصلی اقدامی به تیونینگ اتومبیل ها کنید و پلاکی دلخواه برای آن ها انتخاب کنید.

ifruit gta v

 

در قسمتی دیگر از این نرم افزار میتوانید به سگ محبوب فرانکلین غذا بدید یا حتی با اوبازی کنید.

iPad Screenshot 3

 

حجم این نرم افزار ۴۴۳ مگابایت می باشد و قابل دانلود به صورت رایگان از اپ استور است.

باز هم تاکید می کنم:GTA V  را از دست ندهید!