سازمان NSA دسترسی کاملی به تمام آیفون های جهان دارد !

سازمان NSA آمریکا یکی از بزرگترین شبکه های اطلاعاتی و جاسوسی جهان میباشد که تقریبا در همه ی حوزه ها نفوذ میکند و هراز چندگاهی نیز برخی از آنها فاش میشوند . اینبار نیز یکی دیگر از شیرین کاری های جدید این سازمان ، اینبار برای آیفون فاش شده است ! افرادی که در زمینه ی هک و امنیت فعالیت کرده باشند میدانند که Backdoor چیست . Backdoor یکی از پیشرفته ترین و البته کاربردی ترین روش های این حوزه است . وقتی شما بر روی یک سرور ، بک دور بوجود میاورید ، میتوانید هرزمان که خواستید و بدون هیچ مشکلی حتی اگر رمز ورود سیستم هم عوض شود ، به آن وارد شوید !

 

اurl

 

حالا سازمان NSA یک بک دور بر روی دیوایس های آیفون اپل در اختیار دارد که تقریبا آیفون شما را بین شما و خودش به اشتراک گذاشته است ! این بک دور که DROPOUTJEEP نام دارد ، به آنها اجازه میدهد کنترل کاملی بر روی آیفون داشته باشند و بدون اینکه شما متوجه شوید ، به میکروفون ، دوربین ، تماسها و پیامها و خلاصه همه چیز دسترسی داشته باشند .

 

images-600x392

 

این بک دور نیاز دارد تا به صورت نرم افزاری بر روی گوشی نصب شود ( بدون هیچگونه آیکون ، فعالیت و کدنویسی آشکار ) و این قضیه شک ها را به سمت این میبرد که اپل نیز با این سازمان همکاری میکند ! البته نصب این بک دور به صورت ریموت و از راه دور نیز درحال اجرا در این سازمان است . به هرحال امیدواریم که اپل در این موضوع نقشی نداشته باشد . اینفوگرافی زیر بهتر میتواند این روند را برای شما توضیح دهد .

 

160072