به زودی: احتمال عرضه جیلبریک برای iOS 10.1.1 و آیفون 7

چند روز پیش هکر و محقق امنیتی شناخته شده iOS، لوکا تدسکو، اعلام کرد که جیلبریک در iOS 10.2 سخت‌تر از گذشته شده است و کسانی که خواهان جیلبریک هستند به iOS 10.2 به روزرسانی نکنند.

دوست داران جیلبریک مشتاقانه منتظر عرضه جیلبریک برای iOS 10 هستند و این اتفاق احتمالاً به زودی رخ خواهد داد. تدسکو اعلام کرده که ممکن است به زودی جیلبریک را برای iOS 10.1.1 عرضه نماید.

به لطف پروژه صفر گوگل و ایان بییر که یک باگ کرنل و روت را گزارش کرده است، به جیلبریک iOS 10.1.1 بسیار نزدیک شده‌ایم. تدسکو گفته که به احتمال زیاد جیلبریک را برای iOS 10.1.1 و همچنین آیفون 7 عرضه خواهم کرد.

تدسکو در گذشته برای عرضه جیلبریک با تیم‌های فعال در این حوزه همکاری داشته است اما با وجود اینکه موفق به جیلبریک نسخه‌های مختلف iOS 9 و iOS 10 شده بود اما هرگز حرفی از عرضه عمومی آن نزده بود. اما حال شرایط فرق می‌کند و او در تویتر خود اعلام کرده که احتمال عرضه عمومی آن وجود دارد.

تدسکو گفته که ممکن است موفق نشود تا زمانی که ساین iOS 10.1.1 امکان پذیر است این جیلبریک را عرضه کند؛ پس کسانی که قصد جیلبریک را دارند به iOS 10.2 نروند و اگر هم به روزرسانی کرده‌اند، دانگرید کنند. با وجود اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که تدسکو جیلبریک را به صورت عمومی عرضه کند و خود نیز از احتمالا و امکان دارد استفاده کرده، کاربرانی که در حال حاضر جیلبریک کرده‌اند باید خود تصمیم بگیرند که روی فریمور فعلی که جیلبریک شده بمانند و یا به iOS 10.1.1 آپدیت نمایند.