رکوردی شگفت انگیز برای سیستم عامل شیر کوهی

 

حدود 6 روز پیش ، جدیدترین نسخه از سیستم عامل اپل یعنی mac os X ، به نام mountain lion یا شیر کوهی توسط اپل عرضه شد و در mac app store برای فروش به قیمت تنها 20 دلار یعنی 10 دلار کمتر از نسخه قبلی این سیستم عامل یعنی نسخه lion یا شیر است . و با اینکه 10 دلار ارزان تر شده ، ولی بسیاری از قابلیت های ios به مک آمده تا سیستم عامل های اپل یعنی ios , mac os X را تا حدی به هم نزدیک کنند . البته در نسخه شیر هم کم کم این تشابه ها شروع شده بود و در این نسخه کامل تر شد .

 

به تازگی ، اخباری از موفقیت چشمگیر این نسخه از سیستم عامل مک به گوش میرسد . اپل رسما اعلام کرد که این نسخه از مک ، تنها در 4 روز اول عرضه شدنش حدود 3 میلیون بار از mac app store دانلود شده که یعنی حدود 750 هزار دانلود در روز که این رقم شگفت انگیزی است و تازه نکته مهم اینجاست که همه ی مردم این نسخه را از mac app store دانلود نمیکنند ، خیلی ها کرک شده اش را از اینترنت رایگان دانلود میکنند و خیلی ها هم DVD کرک شده اش یا DVD اصل را میخرند . پس میتواند گفت که آن 3 میلیون ، عدد کاملی نیست . البته فراموش نشود که پارسال هم با عرضه نسخه شیر ، این نسخه تنها در روز اول توانست 1 میلیون بار دانلود شود !

ما میتوانیم شیر کوهی را موفق ترین نسخه از سیستم عامل مک از زمان تولدش تا به حال بنامیم چون طبق اخباری که از سایت chitika به دست ما رسیده ، تنها دو روز پس از زمان عرضه شدن شیر کوهی ، توانسته حدود 3/2 % از ترافیک کل سیستم عامل مک را به خود اختصاص دهد که وقتی این آمار رو با قبل مقایسه میکنیم ، میتوانیم بگیم که شگفت انگیز است . چون این درصد اگر کمی بیشتر شود ( که مطمئنا تا الان شده است ) به اندازه بیشترین ترافیکی که در یکی از نسخه های قبل سیستم عامل مک هست که در چند سال پیش معرفی شد یعنی نسخه tiger یا ببر . یعنی شیر کوهی پس از 2-3 روز انتشار توانسته از سیستم ببر که چند سال است منتشر شده جلو بزند !

فعلا کمتر از یک هفته است که شیر کوهی پا به بازار مک گذاشته است . حالا ببینیم در این یکسال باقی مانده تا عرضه شدن یک نسخه دیگر از مک ، این نسخه به چند میلیون مصرف کننده دست می یابد ….

 

منبع : appleinsider