خداحافظی با گیم سنتر در iOS 10

اپل سرانجام تصمیم گرفت پس از سال‌ها به کار گیم سنتر پایان دهد. این برنامه در  اولین نسخه آزمایشی iOS 10 که برای توسعه دهندگان عرضه شده است، هیچ جایی ندارد و بعید است که به نسخه‌های بعدی نیز اضافه گردد. گیم سنتر آن طور که اپل انتظارش را داشت پیش نرفت و باد وجود اینکه اغلب توسعه دهندگان به آن اهمیت دادند اما کاربران استقبال چندانی از گیم سنتر نکردند.

پس از خلاص شدن از طراحی اسکیومورفیک، طراحی گیم سنتر در iOS 7 گرایش به کازینو داشت. اپل در نظر داشت که تمامی برنامه‌ها را با هم در iOS 8 حذف کند اما صفحه سفید باگی بود که همراه با گیم سنتر در iOS 8 حضور داشت. اشکالی که در اولین بتا iOS 9.3.2 برطرف شد.

ایده اپل برای گیم‌ سنتر این بود که به توسعه دهندگان اجازه دهد ویژگی‌های یک شبکه اجتماعی را به طور مستقیم برای بازی‌های خود پیاده سازی کنند، به جای اینکه به یک برنامه خاص محدود شود که به ندرت از آن استفاده گردد.

اپل در توضیحات اولین نسخه آزمایشی iOS 10 برای توسعه دهندگان نیز ذکر کرده است که اگر آن‌ها می‌خواهند ویژگی‌های خاصی از گیم‌ سنتر را در بازی‌های خود داشته باشند، باید خودشان دست به کار شوند. با این وجود دیگر گیم‌ سنتر را باید در آخر راه خود ببینیم، البته در گذشته نیز شایعاتی برای حذف گیم سنتر وجود داشت که در حال حاضر بیش از همه‌ی اوقات به واقعیت نزدیک شده است.

منبع: ubergizmo و toucharcade