ثروت استیو جابز چقدر است؟!

Steve Jobs Big
سلام به اپلی و اپل اپسی
استیو جابز مدیر عامل ارزشمندترین برند جهان بود و توجیه مناسبی است برای ثروت او. او اما ترجیح داد حقوق سالانه یک دلاری از Apple بگیرد؛ کاری که بعدها «سرگی برین» و «لری پیج» موسسان Google و «اریک اشمیت» مدیر عامل پیشین این شرکت هم از آن الگو برداری کردند و از Google حقوق سالانه 100 پنی گرفتند.
به این ترتیب استیو از سال 1997 به بعد به حقوق سالانه یک دلاری از Apple قناعت کرد؛ موضوعی که بارها در مصاحبه‌هایش درباره آن شوخی می‌کرد.
در اوایل سال 2010 جابز 5/5 میلیون سهم از سهام شرکت Apple را در اختیار داشت. حالا قیمت سهام این شرکت بدون هیچ نشانی از رکود، نسبت به ده سال قبل رشد 43 برابری دارد. او یکی از ثروتمندترین مردان جهان است که تنها از فروش شرکت Pixar به Disney در سال 2006 چیزی در حدود 7 میلیارد دلار بدست آورد. بر اساس جدیدترین گزارش مجله فوربس در سال 2011، استیو جابز با حجم دارایی‌های خالص 3/8 میلیارد دلاری به عنوان 110 امین فرد ثروتمند جهان معرفی شده است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر جابز در زمان ترک Apple در سال 1985 سهامش را نمی‌فروخت، حالا او پنجمین فرد ثروتمند جهان بود.
دوستان،البته سهام او سالیانه بالغ بر 40 میلیون دلار تخمین زده می شد.