تنها چهار روز مانده به هیجان‌انگیزترین کنفرانس اپل ؛ همه‌ی چیزهایی که تابحال میدانیم

9 سپتامبر، تاریخی که در تقویم تمام دوستداران اپل و فعالان حوزه‌ی تکنولوژی علامت خورده است. امروز در پنجم سپتامبر، تنها چهار روز دیگر به این رویداد مهم باقی مانده است و مطمئنا ما و همه‌ی شما کاربران عزیز اپل اپس از هر زمان دیگری هیجان زده تر هستیم. تابحال درباره‌ی محصولات و سرویس هایی که قرار است در این کنفرانس معرفی شوند، شایعات، گزارش ها و اخبار متعددی شنیده و خوانده‌ایم.

 

در این مطلب در اپل اپس قصد داریم طی یک جمع بندی، نگاهی داشته باشیم به تمام محصولات سخت افزاری و نرم افزاری که قرار است اپل در روز نهم سپتامبر از آنها پرده برداری کند. همچنین باید این خبر را به اطلاعتان برسانیم که مطابق هرسال، وبلاگ نویسی زنده و پوشش خبری این رویداد مهم را میتوانید در اپل اپس دنبال کنید و همسو با تمام کاربران جهان، لذت بیشتری از همراهی با این اتفاق جهانی ببرید.

 

در پایان این مطلب نیز یک نظرسنجی درباره‌ی معرفی آیفون های جدید در کنفرانس اپل و تصمیم شما در قبال خرید آنها قرار داده‌ایم که میتوانید در آن شرکت کنید. با ادامه‌ی مطلب همراه باشید:

 

آیفون 6s و 6s پلاس؛ نسل جدید پرچمداران اپل از راه میرسند

اگر با روال کار اپل آشنا باشید، میدانید که این کمپانی در هرسال طی دو کنفرانس از آیفون های خود رونمایی میکند که در کنفرانس اول از مدلی کاملا جدید (آیفون 4، 5، 6) و در کنفرانس دوم از مدل ارتقا یافته‌ی آن (آیفون 4s، 5s، 6s) پرده برداری میکند. بنابراین در کنفرانس نهم سپتامبر اگر اپل سنت خود را نشکند، باید منتظر معرفی آیفون 6s و مدلی با سایز بزرگتر به نام 6s پلاس باشیم.

apple-me-9-shtator-prezanton-iphone-6s_hd

اصلی ترین ویژگی این دو آیفون، فناوری Force Touch خواهد بود. به کمک این فناوری آی دیوایس ها قادرند بین لمس با فشار، لمس معمولی و لمس کم فشار تفاوت قائل شوند. به جز این تغییر بزرگ، تغییر خاصی دیگری در نمایشگر آیفون های جدید شاهد نخواهیم بود، البته اگر شایعه‌ی Full HD بودن آنها حقیقت نداشته باشد.

 

اپل سرانجام قصد دارد در این نسخه از آیفون ها، دوربین پشتی را به 12 مگاپیکسل ارتقا دهد (البته لنز بیرون زده همچنان وجود خواهد داشت) و دوربین Face Time جلوی آیفون های 6s و 6s پلاس نیز دارای سنسور بزرگتر و عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خواهد بود.

l-X-LdpBVQXY_gIbfuRfXPN405s3si1whk-K5vLHnQg

در بحث ظاهر گفته میشود که آیفون های جدید در رنگ طلایی سرخ نیز تولید خواهند شد و چهار رنگ خاکستری، سفید، طلایی و طلایی سرخ، رنگ های پیشنهادی اپل برای این محصول هستند. طبق گزارشهای متعدد، آیفون های بعدی بدنه‌ی ضخیم تر و البته مقاوم تری نسبت به آیفون 6 و 6 پلاس دارند و اپل دیگر نمیخواهد تجربیات تلخ خم شدن آیفون هایش تکرار شوند.

iphone-6s-shoplemonde-01

در بحث تغییرات سخت افزاری، علاوه بر چیپست A9 اپل که قدرت پردازشی بسیار بالاتری را برای 6s و 6s پلاس به ارمغان می‌آورد، برای اولین بار اپل قصد دارد ظرفیت رم دیوایس هایش را به دو گیگابایت افزایش دهد. این ارتقا در چیپ LTE و باتری نیز رخ خواهد داد. همچنین جالب است بدانید که آیفون های جدید برخلاف گزارشات قبلی، همچنان ممکن است در ظرفیت 16 گیگابایت نیز تولید شوند.

iphone-6s-modem-internal

این اخبار و شایعات که البته از منابع معتبری هستند، مهم ترین دانسته های ما درباره‌ی نسل بعدی آیفون های اپل خواهند بود. البته ممکن است باز هم اپل در نهایت شگفت زده مان کند و با معرفی آیفون 7 و آیفون 6c، تمام اطلاعات ما را به سطل زباله بریزد.

 

اپل تی‌وی؛ نسل جدید سرگرمی های خانگی از راه میرسد

اپل تی‌وی یا همان ست آپ باکس اختصاصی کمپانی اپل، دستگاهی است که علیرغم کاربری های سخت افزاری قدرتمندش، نتوانسته است در دل کاربران آنطور که باید و شاید جای بگیرد و این موضوع تا حد زیادی مربوط به رابط کاربری ناکارآمد این دیوایس میشود. اپل نیز کاملا بر روی این موضوع دست گذاشته است و با رابط کاربری جدید، قصد دارد تمام نگاه ها را به خود جلب کند.

Apple-TV-concept-images

البته کاربران هم دست از تلاش نکشیده اند و با ایده پردازی های متفاوت، سعی دارند سلیقه‌ی خود را به اپل القا کنند. البته اپل چندان هم تسلیم سلیقه‌های کاربران نشده است و عدم پشتیبانی از ویدیوهای 4K از این دست تصمیمات عجیب است.

 

شاید بتوان بزرگترین تغییرات و نقاط قوت اپل تی‌وی بعدی را در ریموت کنترل آن شاهد بود. منابع مختلفی مدعی شده اند که این ریموت کنترل دارای یک تاچ پد و یا یک تاچ اسکرین بر روی بدنه‌ی خود خواهد بود و برخی از قابلیت های انتخاب کانال و برنامه میتواند از طریق آن صورت بگیرد. اما از آن جالب تر، قابلیتی تحت عنوان دنبال کردن حرکات دست کاربران میباشد (مشابه دسته‌ی بازی کنسول Wii) که در کنترل اپل تی‌وی تعبیه شده است و به کاربران اجازه میدهد به عنوان یک کنسول بازی نیز از اپل تی‌وی خود بهره ببرند.

bodywithremote

اپ استور اختصاصی و پشتیبانی از سیری نیز دیگر برتری های نسل جدید اپل تی‌وی خواهند بود که به احتمال قریب به یقین، در کنفرانس نهم سپتامبر در کنار آیفون های جدید معرفی میشود.

 

آیپد پرو، مینی 4 یا هیچکدام

تکلیفمان با آیپد ایر مشخص است و امسال از سری جدید آیپد ایر خبری نخواهد بود. اما گزارشات مختلف و البته ضد و نقیضی مبنی بر معرفی نسل جدید آیپدهای اپل منتشر شده است که آیپد غول پیکر و البته متفاوت اپل با نام آیپد پرو با احتمال ضعیفی در مرکز بیل گراهام رونمایی خواهد شد. همچنین صحبت هایی از معرفی آیپد مینی نیز به میان آمده است که احتمال معرفی نشدن هر دوی این محصولات، از معرفی شدنشان بیشتر است.

image-iPad-Pro-rendering

با دانستن مطالب موجود در این جمع بندی، تقریبا میتوانیم کنفرانس معرفی آیفون ها را پیش بینی کنیم؛ البته صبر کنید ! این اپل است و هر لحظه برای غافلگیر کردن ما عزمش را جزم کرده است. بنابراین هیچکدام از اخبار بالا قطعی نیست و اپل باز هم ممکن است در روز نهم سپتامبر همه‌ی ما را انگشت به دهان باقی بگذارد.

بنابراین وقت هایتان را تنظیم کنید، برنامه هایتان را بچینید و حتما در روز چهارشنبه نهم سپتامبر ( هجدهم شهریور) در ساعت 9 و 30 دقیقه‌ی شب به وقت تهران پای مانیتورهای خود بنشینید و پخش زنده‌ی این مراسم از اپل و وبلاگ نویسی زنده‌ و پوشش خبری آن از اپل اپس را دنبال کنید؛ منتظرتان هستیم.

 

آی او اس 9، watchOS 2 و OS X El Capitan

جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل مک با نام OS X El Capitan و دومین نسل سیستم عامل ساعت هوشمند اپل با نام watchOS 2 قرار است در روز نهم سپتامبر رونمایی شوند، اولی بعد از عرضه‌ی هشت بتای مخصوص توسعه دهندگان و شش بتای عمومی و دومی بعد از عرضه‌ی چهار بتا.

OS-X-El-Capitan

درباره‌ی سیستم عامل OS X El Capitan میتواند گفت که این سیستم عامل سبک ترین و بهینه ترین نسخه‌ی سیستم عامل های مک تاکنون خواهد بود و علاوه بر امکانات متعدد دیگر، اپل بیشتر تمرکز خود را بر روی ارتقای سرعت، اجرای روان برنامه ها و بهینه شدن مصرف منابع سخت افزاری سیستم گذاشته است.

image-watchOS-2

سیستم عامل watchOS 2 نیز اولین نسخه‌ی جدید سیستم عامل ساعت های هوشمند اپل میباشد و اپل با عرضه‌ی بتاهای مختلف، علاوه بر اینکه امکانات جدیدی را به آن اضافه کرده است، نشان داده که قصد دارد محدودیت های آنرا به مرور بردارد و به دیگر توسعه دهندگان شخص ثالث نیز این امکان را بدهد که از قابلیت های آن بهره ببرند.

 

اما آی او اس 9 . این سیستم عامل بزرگترین بروزرسانی سیستم عامل آی او اس در تاریخ خواهد بود و صدها قابلیت جدید که البته برخی از آنها پنهان هستند، به این ورژن از آی او اس اضافه شده است. این ورژن از آی او اس که البته برای اولین بار در تاریخ، کاربران معمولی نیز میتوانستند بتای آنرا نصب کنند؛ یکی از مطلوب ترین سیستم عامل های کاربران آی او اس خواهد بود و گویی اپل از روی یک لیست و براساس درخواست کاربران، امکانات جدید را به آن اضافه کرده است.

ios-9-e1434003637273

هرچند که در رابط کاربری، تغییرات چندان چشمگیری را نسبت به آی او اس 8 مشاهده نخواهیم کرد، اما مسیریابی پیشرفته و افزایش قابلیت‌های نقشه، کنترل دیجیتالی خانه و وسایل با نرم افزار Home، قابلیت کار کردن همزمان با دو برنامه، پشتیبانی قدرتمند از اپل موزیک، قابلیت ذخیره‌ی هر فایلی به صورت PDF، قابلیت حذف موقتی اپلیکیشن‌ها، امکان جابجایی سریع از اندروید به آی او اس، امکانات جدید اپلیکیشن Notes، قابلیت پاسخگویی سریع به پیام های مسنجرها، قابلیت های جدید اپلیکیشن Photos، قابلیت کار در حالت Low Power و قابلیت ذخیره یا پیوست هر نوع فایل به ایمیل تنها قسمتی از دریای امکانات جدید آی او اس 9 هستند.

 

بنابراین کاملا ارزشش را دارد که منتظر این سیستم عامل انقلابی باشیم.

همچنین میتونید با شرکت کردن در نظر سنجی زیر علاقه یا نظر خودتون رو با بقیه کاربران در میان بگذارید .

 

نظرسنجی

[poll id=”3″]