ثبت تصویر همانند DSLR؛ زوم اپتیکال و 3 گیگابایت رم برای آیفون 7 پلاس

مینگ-چی کو، تحلیلگر KGI Securities که معمولاً پیش بینی‌های درستی می‌کند؛ در آخرین تحلیل خود گفته که اپل از یک دوربین دوگانه در تمامی مدل‌های آیفون 7 پلاس استفاده می‌کند. منابع وی می‌گویند که این تکنولوژی زوم اپتیکال را نیز به دستگاه می‌آورد؛ البته با وجود موانع طراحی در عمل محدودیت‌هایی ایجاد می‌گردد.

با این حال، انتظار می‌رود که کیفیت خروجی تصاویر این سیستم چند لنزه همانند دوربین‌های DSLR باشد که گوشی‌های هوشمند تا کنون شبیه به آن را ثبت نکرده‌اند. طبق گزارشات اپل با استفاده از دستاوردهای LinX _که آن را در سال گذشته میلادی با قیمت 20 میلیون دلار خریداری کرد_ و ماژول‌های سونی و الجی این سیستم دوربین را می‌سازد.

اگر چه ممکن است اپل دو مدل آیفون 7 پلاس (یک با دوربین دوگانه و یکی معمولی) روانه‌ی بازار کند، اما کو معتقد است که اپل دوربین دوگانه را در آیفون 7 پلاس استفاده می‌کند و تنها یک مدل عرضه می‌گردد. همچنین این تحلیلگر می‌گوید که اپل یک گیگابایت رم دیگر به آیفون 7 پلاس اضافه می‌کند و این دستگاه 3 گیگابایت رم خواهد داشت. این می‌تواند برای افزایش قدرت پردازش تصاویر با کیفیت دوربین دوگانه باشد. آیفون 7 نیز با یک رم 2 گیگابایت همراه خواهد بود و خبری از دوربین دوگانه نیست. کو پیش بینی می‌کند که اپل 20 تا 30 میلیون آیفون 7 پلاس در نیمه دوم 2016 می‌فروشد.

اخیرا یک طرح شماتیک نیز منتشر شده که نسخه 4.7 اینچی آیفون 7 را نمایش می‌دهد و خبری از دوربین دوگانه در آن نیست. همچنین امکان دارد که کانکتور هوشمند در آیفون 7 پلاس استفاده شود.

در گذشته همین تحلیلگر گفته بود که آیفون 7 جذابیت‌های لازم برای فروش را ندارد. اما حالا پیش بینی‌ وی برای فروش چنین چیزی را نمی‌گوید و دوربین دوگانه و زوم اپتیکال می‌تواند بسیاری از کاربران را به سوی این دستگاه بکشاند. اما ممکن است حرکت نسبتاً افراطی اپل برای حذف پورت 3.5 کمی فروش را کاهش دهد. گفته می‌شود که تغییرات عمده برای آیفون در سخت افزار و طراحی در سال 2017 رخ می‌دهد.

منبع: AppleInsider