تاثیر اطلاعات منتشر شده از آیفون 8؛ همه به دنبال تامین صفحه نمایش OLED

صفحه نمایش‌های LCD کم کم باید جای خود را در آیفون به صفحه نمایش‌های OLED بدهند. گزارش‌ها از زنجیره تامین نشان می‌دهد که کمپانی‌های مختلف، پس از اینکه مشخص شده اپل در آیفون 8 خود از صفحه نمایش OLED استفاده می‌نماید، به دنبال تامین کننده برای خود می‌گردند.

غول‌های چینی همانند Huawei, Oppo و  Vivo به لطف بازاریابی مستقیم و سیاست‌های دولتشان، جایگاه خوبی را در بازار گوشی‌های هوشمند به دست آورده‌اند و سخت به دنبال این هستند که قراردادهای خود را برای پنل OLED، قبل از اینکه بازار از این قطعات خالی شود، امضاء کنند. گفته می‌شود سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده پنل‌های OLED سایز کوچک، قراردادی با اپل برای تولید 100 میلیون پانل امضاء کرده است. استفاده دو تولید کننده بزرگ دنیا از پنل‌های OLED کار را برای رقبا بسیار سخت می‌کند و سایرین نمی‌توانند قطعات مورد نیاز خود را تامین نمایند. البته چینی‌ها برای سال‌های آتی خود برنامه ریزی کرده‌اند اما این برنامه به این زودی جواب نمی‌دهد.

این گزارشات نشان می‌دهد که کمپانی‌های چینی نیز به صفحه نمایش‌های OLED رو می‌آورند و در این بازار رقابتی عقب نمی‌کشند. به تازگی Vivo Xplay 6 با صفحه نمایش AMOLED که دو طرف آن خمیده می‌باشد، معرفی شده است. از سوی دیگر گوشی مخصوص بازار چین با نام Magic از Honor نیز از پنل‌های AMOLED بهره می‌برد. این واکنش‌های سازندگان چینی نشان می‌دهد که آن‌ها از هر نظر می‌خواهند با تولید کنندگان بزرگ جهان رقابت نمایند.

منبع: دیجی تایمز