به روز رسانی به iOS 9.3 و کرش کردن برنامه‌ها

اپل یک شروع سخت را با iOS 9.3 را تجربه می‌کند. اپل پس از اینکه مشکل برای دستگاه‌های قدیمی با به بروز رسانی به iOS 9.3 به وجود آمد، بروزرسانی به این نسخه را متوقف و نسخه‌ای جدید را عرضه کرد، مشکلی که موجب بریک شدن دستگاه‌های قدیمی می‌شد. حال مشکلی دیگر مشخص شده است و در وب سایت پشتیبانی اپل برخی از کاربران از درست کار نکردن برنامه‌های خاصی شکایت کرده‌اند.

لینک‌های متعددی در برنامه سافاری، یادداشت‌ها، و مسیج کار نمی‌کند. زمانی که بر روی یک لینک تپ کنید، به جای اینکه به سایت مربوطه برود، برنامه بسته ، هنگ و یا فریز می‌شود. طبق تعدادی از گزارشات کاربران، غیر فعال کردن جاوا اسکریپت به حل برخی مشکلات لینک‌ها در سافاری کمک می‌کند، اما این یک راه حل کامل نیست. در حالی که بسیاری از شکایت‌ها مربوط به آخرین سری آیفون می‌باشد، اما برخی از کاربران با دستگاه‌های قدیمی نیز این مشکل را دارند. بعضی نیز گفته‌اند که با لینک‌ها در iOS 9.2.1 نیز مشکل داشته‌اند.

در ویدیو زیر می‌توانید این مشکل را مشاهده کنید. شکایات بسیاری در این باره شده است و مطمئناً اپل نیز از این مشکل آگاه شده و باید به زودی شاهد رفع این مشکل باشیم. این اصلاً روندی خوبی برای اپل نیست و نسخه‌ای از iOS که 7 بتا برای آن منتشر شده نباید مشکلات این چنینی داشته باشد.