بررسی شایعات آیفون 7 ، هر آنچه که تا کنون می‌دانیم [قسمت چهارم؛ لمس 3D، باتری،دوربین،قیمت، عرضه]

به بخش پایانی بررسی اخبار و شایعات آیفون 7 رسیدیم. در این قسمت به لمس سه بعدی، صفحه نمایش، باتری، تاریخ عرضه و قیمت می‌پردازیم.

لمس سه بعدی

How-often-do-you-use-3D-Touch-on-your-iPhone-6s-or-6s-Plus

این قابلیت مسلما در آیفون بعدی حضور خواهد داشت و به احتمال زیاد با ویژگی‌های جدید همراه خواهد بود. گزارش شده که اپل قصد دارد لمس چندگانه را برای این قابلیت اضافه کند. اگر عملی شود، کاربران می‌توانند در چند نقطه از صفحه نمایش فشار را وارد کنند، و دستگاه هر کدام را به صورت جداگانه تشحیص می‌دهد. مطمئناً با این عملکرد، لمس سه بعدی بیش از پیش کاربردی خواهد شد.

چیز دیگری درباره‌ای این قابلیت منتشر نشده است، و انتظار می‌رود که تا عرضه دستگاه نیز اطلاعات جدیدی در این رابطه منتشر نشود. احتمال دارد که اکثر تغییرات در رابط کاربری و قابلیت‌های نرم افزاری باشد.

باتری

در حالی که هیچ اظهار نظری در رابطه با آیفون کوچکتر نمی‌توان انجام داد، شایعه شده که مدل بزرگتر با یک باتری 3100 میلی آمپری همراه خواهد بود. لازم به ذکر است که باتری استفاده شده در آیفون 6s پلاس 2750 میلی آمپری بود در حالی که آیفون 6 پلاس دارای باتری با ظرفیت بالاتر و معادل 2915 میلی آمپر می‌باشد. اما یک نکته دیگر اینجا وجود دارد، گفته می‌شود که آیفون بعدی باریکترین آیفونی است که تا کنون ساخته شده، و می‌توان گفت که این اتفاق تنها برای آیفون 7 می‌افتد و آیفون 7 پلاس با ضخامت نسل قبلی خود و یک باتری بزرگتر همراه می‌باشد. البته این تنها یک فرضیه است و نمی‌توان تا زمانی که اخبار قابل اتکایی منتشر شود، در این باره سخن گفت و شاید تا عرضه دستگاه باید منتظر باشیم.

دوربین

تا کنون اخبار محکمی درباره دوربین آیفون 7 منتشر نشده است، اما همانند رم با توجه به به رزورسانی در نسل قبلی یعنی آیفون 6s و 6s پلاس انتظار نمی‌رود که دوربین با مگاپیکسل بالاتر در آیفون 7 حضور داشته باشد. یک دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت دستگاه و سایز پیکسلی بسیار خوب (1.22 μm)، و همچنین یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای عاشقان سلفی که کاملا نسبت به 1.2 مگاپیکسل در نسل گذشته می‌توان آ ن را برتر دانست. این باعث می‌شود که ما فکر کنیم اپل حرکتی در افزایش مگاپیکسل در سال 2016 انجام نخواهد داد. با این حال مطمئناً ساکنین کوپرتینو بهبودهایی و حتی ویژگی‌های جدیدی را برای قدم بعدی حضور آیفون در زمینه عکاسی در نظر می‌گیرند. مواردی برای آیفون بعدی ذکر شده که در پایین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

یکی از ویژگی‌هایی که گفته می‌شود در آیفون بعدی حضور دارد دوربین دوگانه است، شاید کمی دور از ذهن به نظر بیاید اما کاملا غیر ممکن نیست. طبق گزارشات مختلف، اپل برای نسل بعدی آیفون خود دوربین دوگانه در نظر خواهد گرفت. یکی از لنزهای این دوربین برای ثبت اطلاعات بیشتر به کار می‌رود و دیگری رویکردی عادی دارد و این تلفیق باعث بالا رفتن قابل توجه کیفیت تصاویر می‌گردد. تصاویر ممکن است دارای فوکوس قابل تنظیم باشند. از سوی دیگر گفته می‌شود که این دوربین دوگانه تنها بر روی آیفون 7 پلاس و آن هم در نسخه‌ای خاص استفاده می‌شود. تا کنون نمی‌توان گفت که این اتفاق چقدر احتمال دارد که در آیفون بعدی بیفتد و اخبار آینده می‌توانند در این باره به ما کمک کنند.

با قضاوت بر روی عملکرد دوربین آیفون 6s ما امید بالایی برای تغییرات عمده در دوربین آیفون 7 نداریم و انتظار می‌رود که دوربین آیفون برای سال 2016 تقریباً منجمد بماند.

Apple-iPhone-6s-camera-samplesبرای مشاهده تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

تاریخ عرضه و قیمت گذاری

انتظار می‌رود که سری جدید آیفون در دو هفته‌ی اول سپتامبر 2016 (شهریور 1395) معرفی گردد که معمولا اپل در این تاریخ میزبان یک رویداد است و آیفون و دستگاه‌های جدید دیگری را معرفی می‌کند. این سنت در چندین سال گذشته توسط ساکنین کوپرتینو حفظ شده است و سنت شکنی در 2016 تقریبا صفر است.

Announced: تاریخ معرفی

Released: تاریخ عرضه

iphone-releases

برای قضاوت در قیمت گذاری بسیار زود است، اما این تیتان تکنولوژی زیاد تغییرات قیمت ندارد، (دقیقاً همانند قیمت گذاری‌ها در ایران 😀 )، و این بدان معناست که ممکن است که سری آیفون 7 قیمتی مشابه به آیفون 6s و 6 در زمان عرضه داشته باشد. در پایین جدول قیمت آخرین نسل آیفون را می‌بینید که احتمال دارد قیمت‌هایی مشابه برای آیفون 7 در نظر گرفته شود و شاید کمتر و یا بیشتر!

price

سایر قسمت‌های این مطلب:

بررسی شایعات آیفون ۷، هر آنچه که تا کنون می‌دانیم [قسمت اول؛ مقدمه و سخت افزار]

بررسی شایعات آیفون ۷ ، هر آنچه که تا کنون می‌دانیم [قسمت دوم؛ بخش اول طراحی و ساختار]

بررسی شایعات آیفون ۷ ، هر آنچه که تا کنون می‌دانیم [قسمت سوم؛ صفحه نمایش و بخش دوم طراحی و ساختار]