با رای دیوان عالی، پرونده اپل و سامسونگ دوباره در دادگاه تجدید نظر باز شد

ماه گذشته دیوان عالی ایالات متحده آمریکا، به نفع سامسونگ رای داد و حکم دادگاه تجدید نظر مبنی بر پرداخت غرامت 399 میلیون دلاری سامسونگ به اپل را لغو نمود. اپل در اصل طی رای هیئت منصفه در سال 2012، باید مبلغ 1 میلیارد دلار را برای نقض حق اختراع از سامسونگ دریافت می‌کرد. اما طی این سال‌ها در دادگاه‌های مختلف این رقم کم شده و در نهایت به مبلغ 399 میلیون دلار رسید.

با این حال سامسو‌نگ هنوز هم به دنبال تجدید نظر است و پرونده به دیوان عالی کشیده شد. سامسونگ می‌گفت که اگر نقضی نیز صورت گرفته است تمام محصول را پوشش نمی‌دهد و اجزای خاصی باید شامل پرداخت غرامت شوند. سامسونگ گفته که برای استفاده از گوشه‌های گرد، انحنا و چینش آیکون‌ها نباید 399 میلیون دلار پرداخت نماید.

دیوان عالی آمریکا خواستار آن شد که پرونده دوباره به دادگاه تجدید نظر برود، این بدان معناست که رسماً این پرونده بازگشایی شد. با حکم دیوان عالی کشور، دیگر دادگاه تجدید نظر نمی‌تواند از کل سود برای اپل غرامت تعیین کند و مطمئنا غول تکنولوژی کره‌ای، رقمی پایین‌تر از 399 میلیون دلار را پرداخت خواهد کرد.

در تصویر بالا ستون سبز رنگ تلفن‌های تولید شده سامسو‌نگ قبل از معرفی آیفون می‌باشند و در ستون قرمز رنگ دستگاه‌های بعد از معرفی گوشی هوشمند اپل قرار دارند.

منبع: AppleInsider