با آتش گرفتن آیفون 7، یک ماشین سوخت!

گوشی‌های هوشمند شرایط خاصی را در حال حاضر دارند، کمپانی سامسونگ با تولید نوت 7 شرایط بدی را برای خود و متشریانش رقم زد. انفجار کاملا خودکار گلکسی نوت 7 باعث شد که تولید این دستگاه متوقف شود و سامسونگ طی یک بیانیه از تمامی دارندگان این دستگاه خواست گوشی هوشمند خود را خاموش کنند. با این شرایط برخی برای سامسونگ ابراز تاسف کردند، برخی از اینکه نمی‌توانند نوت 7 داشته باشند ناراحت بودند و برخی این ماجرا رو سوژه خنده و شوخی‌هایی خود نمودند. اما از سوی دیگران تمام نگاه‌ها به پرچمدار رقیب سامسونگ، آیفون 7 دوخته شد. بسیاری به دنبال یک اشکال بزرگ در آیفون 7 هستند تا که شرایط اپل و سامسونگ کمی از این حیث نزدیک شود.

iphone-7-catches-fire-burns-a-car

طبق یک گزارش جدید، یک دستگاه آیفون 7 آتش گرفته است. مت جونز برای شرکت در کلاس موج سواری خود به ساحل رفته و آیفون 7 خود را که 7 روز پیش خریده بود در ماشین می‌گذارد. وی دستگاه را با لباس‌ها می‌پوشاند. زمانی که از کلاس به سوی ماشین می‌رود، وسیله نقلیه خود را پر از دود سیاه می‌بیند. داخل خودرو بسیار گرم شده بود و لباس‌هایش و قسمتی از ماشین سوخته بود. ظاهرا مقصر این حادثه آیفون 7 است که مت داخل ماشین گذاشته بود.

دارنده آیفون 7 ادعا می‌کند، هیچ ضربه‌ای به دستگاه او در طی یک هفته‌ای که خریداری کرده، نخورده و تنها از شارژر اصلی اپل برای شارژ دستگاه استفاده نموده است. اپل نیز اعلام کرده که از اتفاق افتاده آگاه است و موضوع را بررسی می‌کند اما اظهار نظر بیشتری در این رابطه نداشته است.

iphone-7-catches-fire-burns-a-car2

مسلما ساحل، موج سواری و داخل ماشین ذهن را به سمت یک محیط بسیار گرم می‌برد. اما اگر آیفون واقعا با لباس‌های او پوشیده و از تابش مستقیم خورشیده در امان مانده باشد، هنوز هم آتش گرفتن گوشی منطقی به نظر می‌رسد؟

این دومین آیفون 7 است که آتش می‌گیرد. دستگاه قبلی به خاطر فشار وارد شده مکانیکی، به این سرنوشت دچار شده بود. این فشار باعث آسیب دیدگی باتری و در نهایت آتش گرفتن دستگاه شده بود. پس با این شرایط هیچ جای نگرانی برای کابران آیفون 7 وجود ندارد و مطمئنا اگر دستگاه مشکل جدی داشت گزارش‌های متعددی در این رابطه منتشر می‌شد.

منبع: یاهو