احتمال راه‌اندازی نسخه‌ی تحت وب مسنجر واتس اپ در آینده‌ای نزدیک

به لطف اپلیکیشن‌های مسنجر بسیار متعددی که بر روی گوشی هوشمند هر کاربری یافته می‌شوند، در دوره‌ی فعلی در ارتباط بودن با دوستان و اعضای خانواده به راحت‌ترین شکل خود در مقایسه با سال‌های گذشته ممکن شده است.

 

یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سرویس‌ها در این زمینه اپلیکیشن واتس‌اپ است. سرویسی که تا به امروز پای خود را بیرون از حوزه‌ی موبایل نگذاشته است و حتی یک کلاینت تحت سیستم عامل نیز ندارد. اما این طور که پیداست این رویه قرار است عوض شود. اخیراً شایعاتی در خصوص این که نسخه‌ی تحت وب واتس‌اپ در راه است بروز کرده است. یکی از سرنخ‌ها در این خصوص را Pavel Durov از موسسین سرویس پیام‌رسانی تلگرام به دست داده است. او اخیراً گفته است که واتس‌اپ در تلاش بود تعدادی از توسعه‌دهندگان تحت وب این شرکت را به استخدام خود دربیاورد.

 

البته این تنها عامل گمانه‌زنی نیست. از اصلی‌ترین دلایلی که موجب قوت‌گرفتن چنین شایعاتی شده است وجود چندین خط کد در آخرین آپدیت نسخه‌ی اندروید این مسنجر است که در آن‌ها به طور واضحی از WhatsApp Web نام به میان آمده است. این خطوط به طور آشکاری از روند لاگین‌شدن در یک وب سرویس حکایت دارند.

 

البته تا زمان نگارش این پست واتس‌اپ هیچ اظهار نظری در این خصوص نکرده و موضوعی را رسمی نکرده است. فرارسیدن نسخه‌ی تحت وب این مسنجر می‌تواند در حکم یک شتاب‌دهنده برای قوت‌گرفتن بیش از پیش این شبکه‌ی محبوب شود. حتی اگر تمامی این شایعات بی‌اساس باشند، امیدواریم شرکت واتس‌اپ درک کند که وقتی کاربران به رایانه‌ی خود دسترسی دارند ترجیح میدهند از آن استفاده کرده و مدام برای ادامه‌ی یک گفت و گوی اینترنتی گوشی خود را به دست نگیرند.

 

خبرهای تکمیلی و بیشتر در این زمینه را می‌توانید از اپل اپس پیگیر باشید.