آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی مجهز به پنل تاچ با فناوری جدید و دقتی بالاتر خواهد بود

به گزارش Electronic Times اپل در حال تست و آزمایش ایده‌ی استفاده از پنل تاچ بهبودیافته‌ای بر روی آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی است که در ساخت آن از نانوسیم‌های نقره بهره برده خواهد شد. گفته می‌شود این پنل انعطلاف‌پذیر خواهد توانست دقت و حساسیت بالاتری را به ارمغان بیاورد. نتیجه‌ی این افزایش دقت فراهم‌شدن امکان شناسایی سطوج مختلف فشار بر روی صفحه نمایش از سوی دست کاربر است که می‌تواند راه را برای پیاده‌سازی قابلیت Force Touch بر روی آیپد هموارتر کند.

 

در این گزارش آمده است که اپل ابتدای هفته درخواست تولید نمونه‌هایی از این نوع پنل‌ها را به شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی صفحه نمایش خود نظیر LG Display، Samsung Display و Japan Display ارسال کرده است. پیش‌بینی می‌شود که این تبلت سال میلادی آینده عرضه شده و بدین ترتیب تبدیل به نخستین دستگاه در صف آپدیت فناوری به کار گرفته شده در ساخت پنل تاچ شود. شایعات شنیده‌شده‌ی اخیر نیز از اواخر سال ۲۰۱۵ به عنوان موعد عرضه‌ی آیپد پرو یاد می‌کردند.

 

اپل می‌تواند به کمک پنل‌های تاچ AgNW هزینه‌ی تولید این قطعه را برای خود پایین بیاورد. یکی از دلایلی که موجب می‌شود پنل‌های فعلی برای اپل گران‌تر از پنل‌های AgNW آب بخورند نیاز به فلز کمیاب Indium در ساخت آن‌هاست. اما در تولید پنل‌های نوع AgWN ساز و کار متفاوت است و نیازی به Indium نیست. در ادامه‌ی گزارش آمده است که شاید اپل لایه‌ی بسیار نازکی از کریستال یاقوت کبود را نیز بر روی این پنل سوار کند. اما با این حال به طور قطع مشخص نیست که شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی اپل قادر به برآورده‌کردن این نیازها بر روی صفحه نمایش‌های بزرگی نظیر ۱۲.۹ رایج در شایعات خواهند بود یا نه.