آیفون سال 2017 آیفون 8 نام دارد

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به تازگی عرضه شده‌اند اما گزارش شده که اپل در حال حاضر سخت مشغول به کار بر روی نسل بعدی گوشی هوشمند خود است. طبق اطلاعات Business Insider، یکی از کارمندان اپل به تازگی گفته است که آغاز کار بر روی سخت افزار آیفون 8 در سرزمین‌های اشغالی فلسطین آغاز شده است.

کارمند اپل که مشخصا ناشناس باقی می‌ماند، در مرکز اپل در هرترلیا که در نزدیکی تلآویو می‌باشد، مشفول به کار است. این مرکز طبق گفت تیم کوک، مدیر عامل اپل، دومین مرکز تحقیق و توسعه بزرگ این کمپانی در دنیا است. در حالی که این کارمند نمی‌تواند جزئیات زیادی را در رابطه با آیفون 8 ارائه دهد، اما او گفته که آیفون 8 مجدداً طراحی می‌شود و در نتیجه با سری آیفون 6 و آیفون 7 متفاوت است. علاوه بر این آیفون 8 دوربین ارتقا یافته‌ای را به همراه خواهد داشت که با وجود بهبود دوربین نسل آخر کمی باور این ادعا سخت است.

چندی پیش نیز در شایعات از صفحه نمایش خمیده دوگانه برای آیفون 8 سخن گفته شد که توسط سامسونگ ساخته می‌شود. همین تغییر باعث می‌شود نسل بعدی آیفون از تمامی آیفون‌های گذشته متفاوت باشد.

اما واقعا این احتمال وجود دارد که آیفون نسل بعدی آیفون 8 نامیده شود؟ طبق نام گذاری سنتی اپل باید نام آیفون بعدی آیفون 7s باشد. اما  از طرفی سال آینده دهمین سالگرد عرضه آیفون است و اپل طبق شایعات و انتظارات می‌خواهد دستگاه بعدی را با تغییرات عمده روانه بازار کند و با قرار دادن حرف ‘s’ در کنار نام آیفون قبلی تنها حس یک به روزرسانی نسبتا جزئی را القا می‌کند. به همین دلایل انتخاب نام آیفون 8 برای آیفون سال آینده منطقی به نظر می‌رسد. همانطور که اطلاع دارید قبل از عرضه آیفون 7 نیز شایعات به استفاده از نام دیگری همانند آیفون 6SE برای این دستگاه اشاره داشتند و گفته می‌شود نام آیفون 7 برای سال 2017 رزرو می‌شود.

Business Insider تلاش کرده که در رابطه با مباحث گفته شده با یکی از سخنگوهای اپل مصاحبه کند اما پاسخ همیشگی را دریافت کرده‌ است. “شرکت مایل نیست در رابطه با گمانه زنی‌ها و شایعات اظهار نظر کند.”