آموزش تبدیل صفحات وب و تصاویر به فایل PDF در آیفون و آیپد

با ارائه iOS 9 شما دیگر نیازی به داشتن یک برنامه مجزا برای تبدیل صفحات وب و تصاویر به فایل‌های PDF نخواهید داشت. یک گزینه در قسمت اشتراک گذاری اضافه شده است که بدون هیچ زحمتی این کار را برای شما انجام می‌دهد.

در این آموزش شما یاد می‌گیرید که چگونه هر صفحه وب که در مرورگر سافاری، و یا یک یا چند عکس که در قسمت Camera roll دستگاه هستند را به یک فایل PDF تبدیل و آن را به iBooks بفرستید. مطمئناً صفحات وب زیادی را می‌بینید که می‌خواهید آن‌ها را ذخیره و بعد از آن استفاده کنید. بهترین روش برای این کار تبدیل آن‌ها به فایل PDF است که به سادگی نیز به اشتراک گذاری و یا چاپ می‌شود. با تبدیل صفحات وب به PDF برای چاپ یک پیش نمایش خوب را خواهید داشت.

برای دانلود  نرم افزار iBooks کلیک کنید.

تبدیل صفحات وب به فایل‌ PDF در آیفون,آیپد و آیپاد تاچ

قدم اول: باز کردن سافاری با آیفون,آیپد و یا آیپادی که دارای iOS 9 و بالاتر باشد و بازدید از صفحه‌ای که می‌خواهید آن را به فایل PDF تبدیل کنید.

قدم دوم: آیکون به اشتراک گذاری را (این آیکون به شکل یک جعبه که فلش رو به بالا روی آن است می‌باشد) برای دسترسی به منو اشتراک گذاری چند منظوره iOS تپ کنید.

قدم سوم: حال گزینه Save PDF to iBooks را انتخاب کنید.

تبدیل به فایل PDF

نکته: اگر این گزینه را مشاهده نمی‌کنید باید ردیف را به سمت راست بکشید.

قدم چهارم: حال صفحه وب در قفسه‌های iBooks به صورت خودکار وارد شده، تنها کافیست به این برنامه مراجعه کنید.

توجه: این قابلیت تنها در برنامه اصلی سافاری فعال است و قابلیت استفاده آن در برنامه‌هایی که از سافاری برای مرورگر خود استفاده می‌کنند موجود نیست. متاسفانه اپل برای این امکان هیچگونه گزینه اضافی نگذاشته است و شما نمی‌توانید فایل‌ها را اصلاح کنید و یا نوع فشرده و ذخیره سازی را انتخاب کنید.

امیدواریم اپل این قابلیت عالی را گسترش دهد و گزینه‌های بیشتری در اختیار کاربران برای ساخت فایل PDF قرار دهد.

تبدیل تصاویر به فایل‌ PDF در آیفون,آیپد و آیپاد تاچ

علاوه بر استفاده این امکان در سافاری، شما در برنامه Photos نیز می‌توانید کار مشابهی را انجام دهید. همانطور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید برای این کار کافیست تصویر و یا تصاویری را انتخاب کنید، گزینه به اشتراک گذاری را انتخاب و Save PDF to iBooks را تپ کنید.

حال می‌توانید به نرم افزار iBooks مراجعه و فایل PDF خود را مشاهده نمایید. هر تصویر به یک صفحه از فایل PDF تبدیل خواهد شد.

تبدیل به فایل PDF