آموزش استفاده از قابلیت Instant Hotspot آی‌اواس ۸ بین دو آی‌دیوایس

یکی از سیستم‌های جالبی که مابین دو آی‌دیوایس دارای سیستم عامل آی‌اواس ۸ و یا بین یک آی‌دیوایس مجهز به آی‌اواس ۸ و یک مک با سیستم عامل OS X Yosemite توسط اپل به تازگی پیاده شده است ویژگی Continuity است. به کمک این قابلیت سازگاری سیستم عامل آی‌اواس ۸ و OS X Yosemite به یک مرحله فراتر از قبل رفته است.

سیستم عامل OS X Yosemite فعلاً به طور عمومی عرضه نشده و بحث در مورد نحوه‌ی استفاده از قابلیت‌های این سیستم بین آی‌دیوایس و مک شاید در این مقطع چندان مفید نباشد. اما حال که سیستم عامل آی‌اواس ۸ به طور عمومی در دسترس همگان قرار گرفته است، اشاره به برخی قابلیت‌های Continuity که بین آی‌دیوایس‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند مفید باشد. یکی از این قابلیت‌ها Instant Hotspot است.

اگر قبلاً از قابلیت هات‌اسپات آی‌اواس برای اشتراک اینترنت دستگاه‌ها استفاده کرده باشید به طور حتم می‌دانید که فعال‌کردن این ویژگی علی‌رغم بدون دردسر بودنش نیازمند طی‌کردن مراحل مختلفی بود که در استفاده مداوم می‌توانست کسل‌کننده باشد. برای این کار باید به Settings می‌رفتید، بخش Personal Hotspot را باز می‌کردید، این قابلیت را فعال می‌کردید، سراغ دستگاه دیگر می‌رفتید، وای‌فای را روشن می‌کردید، به دنبال شبکه‌ی وای‌فای ایجادشده توسط دستگاه اول می‌گشتید و در نهایت پس از یافتن اتصال وای‌فای، با واردکردن رمز عبور به آن شبکه وصل می‌شدید. طی‌کردن این مراحل تنها راه میسرساختن امکان استفاده از اینترنت سیمکارت یک دستگاه دارای سیستم عامل آی‌اواس بر روی دستگاه دیگر بود.

سیستم عامل آی‌اواس ۸ این روند را بسیار ساده‌تر از آن چه در بالا شرح داده شد کرده است. این را حتی می‌توان از نام قابلیت که Instant Hotspot (هات‌اسپات آنی) است حدس زد. برای استفاده از این قابلیت در آی‌اواس ۸ نیاز به هیچ تنظیماتی نیست. این که چطور و چگونه، در زیر به آن می‌پردازیم.

نحوه‌ی استفاده از قابلیت Instant Hotspot در آی‌اواس ۸:

با طی‌کردن مراحل زیر بر روی یک آی‌دیوایس مجهز به سیستم عامل آی‌اواس ۸ می‌توانید اینترنت سیمکارت آن را با آی‌دیوایس دیگر به شیوه‌ای جدید به اشتراک بگذارید. نخست توجه داشته باشید که هر دو آی‌دیوایس (برای مثال آیفون و آیپدتان) به یک اکانت آی‌کلاود یکسان لاگین کرده باشند. برای چک‌کردن این موضوع به بخش iCloud  در Settings بروید. در این آموزش فرض بر این می‌گیریم که قصد به اشتراک‌گذاشتن اینترنت آیفون با آیپد را دارید. در چنین حالتی:

– به Settings آیفون رفته و Personal Hotspot را فعال کنید.

– Settings را بر روی آیپد باز کرده و به بخش Wi-Fi بروید.

– در زیر بخشی که شبکه‌های وای‌فای یافته‌شده نشان داده می‌شود نام دستگاه آیفونتان را خواهید دید. در منتهی الیه سمت راست کادر قدرت سیگنال سیمکارت آیفون به همراه ظرفیت باطری قابل استفاده‌ی آن نیز نشان داده می‌شود. بر روی این گزینه تپ کنید تا بدون نیاز به تنظیمات دیگری استفاده از اینترنت آیفون به طور آنی آغاز شود.

ios-8-instant-hotspot1

کار تمام است. اشتراک اینترنت در آی‌اواس ۸ به این سادگی امکان‌پذیر شده است. این قابلیت با طی‌کردن روند مشابهی بر روی OS X Yosemite نیز قابل استفاده است و پس از عرضه‌ی عمومی این سیستم عامل می‌توانید از آن استفاده کنید.

آپدیت : نظر اقای علی فتحی در مورد برطرف کردن مشکل بعضی کاربران :

واسه حل مشکل هات اسپات در آى او اس ٨ نسبت به سیمکارتتون اى پى ان رو باید mcinet و یا mtnirancell تعریف کنید یعنى فقط تو گزینه personal hotspot جلوى apn باید یکى از این دوتا رو بنویسید . اما کسانى که آى او اس ٩ دارن و هنوز نتونستن هات اسپات رو فعال کنن باید بگم که ورژن جدید باگ نداره براى تنظیمات هات اسپات به جاى دو گزینه قبلى باید بنویسید internet و همین عبارت رو تو خونه اول یعنى جلوى apn تو قسمت cellular data هم بنویسید .