(+ راه‌حلی برای مشکل سیاه‌شدن صفحه‌ی Cydia Enable) آموزش اختصاصی: نصب رایگان تمامی توییک‌های پولی سیدیا

آپدیت: در بخش کامنت‌ها می‌توانید بیینید که کاربران مختلفی به مشکل سیاه‌شدن صفحه نمایش در اپلیکیشن Cydia Enable برخورده‌اند. هر چند که علت ایراد مشخص نیست و به احتمال زیاد با یک باگ طرف هستیم، اما دوست عزیزمان محسن در بخش کامنت‌ها راه‌حلی ارائه داده‌اند که بر روی دستگاه آیپد می‌تواند راه‌گشا باشد. طبق گفته‌ای این دوستمان، برای حل مشکل کافی است اپلیکیشن را در حالت عمودی باز کنید و دستگاه را به حالت افقی در دست نگیرید. اگر با این وجود همچنان مشکل سیاه‌شدن برایتان باقی ماند یا حتی اگر مشکل را بر روی دستگاه آیفون تجربه می‌کنید، باید همچنان منتظر بمانید تا یک راه‌حل اساسی‌تر برای مشکل پیدا شود.

 

بیایید پیش از آن که سراغ آموزش هیجان‌انگیز این پست برویم کمی در مورد وضعیت کرک توییک صحبت کنیم و بفهمیم روشی که در این پست مورد بحث قرار می‌گیرد اصلاً چه ارزشی دارد.

 

همانطور که می‌دانید سورس بیگ‌باس یک سورس رسمی برای انتشار توییک‌های مختلف است. یعنی هر توسعه‌دهنده‌ای که توییکی تولید کرده باشد به سراغ این سورس رفته و حاصل کار خود را چه به صورت پولی و چه به صورت رایگان عرضه می‌کند.

 

ما کاربران ایرانی برای دریافت توییک‌های رایگان با مشکلی مواجه نیستیم. ولی وقتی به توییک‌های پولی می‌رسیم کار کمی دشوار می‌شود. برای خرید توییک نیاز است کارت اعتباری خارجی معتبری داشته باشیم که در حساب آن مبلغ کافی برای انجام خرید وجود داشته باشد. یا این که سراغ آن دسته از سایت‌های ایرانی برویم که لایسنس‌های توییک‌ها را برای خرید از طریق کارت‌های اعتباری ایرانی عرضه می‌کنند.

 

اگر سخت‌گیر نباشیم خرید لایسنس از سایت‌های ایرانی برای توییک‌ها چندان روش بدی نیست. هم از توسعه‌دهنده حمایت می‌شود و هم ما به توییکی که می‌خواهیم به طور رسمی دست پیدا می‌کنیم. ولی این روش نیز دو مسأله‌ای دارد که گاهاً کاربران را فراری می‌دهد. نخست این که اکانتی که با آن هر لایسنس خریداری می‌شود متفاوت از پیش است. یعنی شما یک حساب شخصی ندارید که بر روی آن چندین توییک خریداری شده باشد. دوم این همواره وقتی قیمت توییک را در قیمت روز دلار ضرب می‌کنید، باید چندین هزار تومن نیز به عنوان کارمزد و مسائلی از این دست کنار بگذارید. همین مسائل موجب می‌شود که جمع نه چندان کوچکی از کاربران (نه فقط کاربران ایرانی) به سراغ نصب توییک‌های کرک‌شده بروند.

 

وضعیت کرک توییک چگونه است؟ وضعیت کرک توییک نیز شبیه به وضعیت کرک اپلیکیشن و بازی است. سورس‌های مختلفی به وجود آمده‌اند که فعالیت اصلی آن‌ها خرید توییک از سورس‌هایی معتبر (نظیر بیگ‌باس)، کرک‌کردن آن‌ها، و ارائه‌ی آن‌ها در سورس خودشان است. از معتبرترین سورس‌ها در این زمینه می‌توان به سورس http://repo.hackyouriphone.org اشاره کرد.

 

حال به نقطه‌ای رسیده‌ایم که محل بحثمان است. در صورتی که علاقه به خرید توییک نداشته باشد، استفاده از سورس‌هایی که توییک‌های کرک‌شده ارائه می‌دهند از کاراترین روش‌هایی است که می‌توانید پی بگیرید. اما همین کار نیز مشکلات خود را دارد. از عمده‌ترین مشکلات می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد: نخست این که چون توییک کرک می‌شود، احتمال این که پکیج دستکاری شود نیز وجود دارد. یعنی مرجع کرک‌کننده می‌تواند به سادگی فایل‌های مخربی را در پکیج تزریق کند که اطلاعات شما از روی آی‌دیوایس را به سرقت ببرد. دوم این که همانطور که گفتیم در این روش نیاز به یک مرجع کرک‌کننده است که توییک اصلی را خریداری، کرک و ارائه کند. این روند از یک سو باعث ایجاد وقفه بین انتشار یک توییک و انتشار کرک آن می‌شود، و از سویی دیگر واقعاً تضمینی نیست که نسخه‌ی کرک‌شده‌ی هر آپدیتی عرضه شود.

 

مشکلات فوق به گونه‌ای هستند که تنها در یک حالت می‌توانند حل شوند: این که امکان دریافت رایگان تمامی توییک‌های پولی به طور رایگان از خود سورس بیگ‌باس فراهم شود. یک بار دیگر جمله را بخوانید. سورس بیگ‌باس توسط روش‌های مختلف امنیت را برای توسعه‌دهندگان جهت انتشار توییک‌هایشان فراهم می‌کند. گردانندگان این سورس با روش‌های مختلف DRM جلوی به سرقت‌نرفتن توییک‌های پولی را می‌گیرند. حال انتظار داریم که روشی برای دریافت رایگان این توییک‌ها وجود داشته باشد؟

 

در نگاه اول شاید برایتان باورش سخت باشد، اما در این پست به طور کاملاً عملی برایتان می‌گوییم که چگونه می‌توانید تمامی توییک‌های پولی موجود در سیدیا را به طور رایگان دانلود و نصب کنید. به اندازه‌ی کافی و شاید زیاد از حد مقدمه‌چینی کردیم. بنابراین به سراغ آموزش نه چندان طولانی این روش می‌رویم:

 

۱- پیش از هر کاری سورس http://julio.xarold.com را به سیدیا اضافه کنید. ابزارهایی که نیاز داریم داخل این سورس قرار دارند.

 

۲- پس از اضافه‌کردن سورس باید دو مورد از توییک‌های موجود در آن را که به کارمان مربوط است نصب کنید. به داخل سورس رفته و سپس توییک اصلی را با نام CyDown دانلود و نصب کنید.

 

۳- پس از نصب‌شدن CyDown دوباره به داخل سورس برگشته و توییک Cydia Enable را نصب کنید.

 

۴- پس از نصب‌شدن Cydia Enable آیکون جدیدی به هوم اسکرینان افزوده خواهد شد. بر روی آن تپ کنید تا محیط کاربری توییک برایتان نشان داده شود.

 

۵- با بازشدن Cydia Enable لیستی از توییک‌های نصب‌شده بر روی دستگاهتان را خواهید دید. از این لیست CyDown را پیدا کنید، گزینه‌ی مقابل آن را فعال کنید و در نهایت بر روی گزینه‌ی Apply در گوشه‌ی سمت راست تپ کنید.

 

۶- از Cydia Enable خارج شده و اپلیکیشن Settings را باز کنید. گزینه‌ی مربوط به CyDown را پیدا کرده و از بین گزینه‌های مربوط به تنظیمات آن نخست Enabled را برای فعال‌شدن، و سپس گزینه‌های بخش Download Info را برای نمایش جزئیات به هنگام دانلود توییک‌ها فعال کنید.

 

۷- مقدمات کار تمام است. اپلیکیشن سیدیا را باز کنید. مشاهده خواهید کرد که برخلاف گذشته، عنوان توییک‌های پولی از رنگ آبی به رنگ سیاه درآمده و انتهای نام آن‌ها آیکون یک بسته پول نمایش داده می‌شود. بر روی هر توییک پولی که قصد دانلودش را دارید تپ کنید.

 

۸- در صفحه‌ی دانلود مشاهده خواهید کرد که دیگر گزینه‌ی Purchase نمایش داده نشده و یک Install شسته و رفته جای آن را گرفته است. بر روی این گزینه تپ کنید.

 

۹- با تپ‌کردن بر روی Install در صفحه‌ی دانلود توییک‌های پولی، پنجره‌ی کوچکی باز می‌شود که کار دانلود رایگان توییک از سورس مربوطه را برایتان انجام می‌دهد. تا پایان دانلود و بسته‌شدن این پنجره صبر کنید.

 

IMG_3005

 

۱۰- پس از پایان دانلود و بسته‌شدن پنجره‌ی مربوط به آن دوباره بر روی Install تپ کنید. توییک همانند نسخه‌های غیرپولی شروع به نصب می‌کند. از نتیجه‌ی کارتان لذت ببرید.