( آپدیت شد ) استفاده از قابلیت AirPlay بدون نیاز به اپل TV ( بدون جیلبریک )

آپدیت : به دلیل مشکلات نرم افزار  AirServer در سیستم عامل ویندوز , نرم افزار دیگری به نام Reflector در انتهای این مطلب قرار داده شده که سازگاری بیشتری با ویندوز دارد .

شما می توانید هر یک از دو نرم افزار ذکر شده را بسته به تصمیم خودتان نصب نمایید .

 

————————————————————————————————————————————


سلامی گرم به همه اپل اپسی های همیشه عزیز

امروز با یکی دیگر از پست هایی همراه شما هستیم که یکی از مشغله های همیشگی اپل بازان است . فکر کنید قصد دارید بهترین لذت را از بازی پر گرافیکی مانند Asphalt 8 ببرید . قطعا برای هم چین بازیی صفحه نمایش آیفون یا آیپد بسیار کوچک می باشد و ممکن است شما را به اندازه کافی ارضا نکند . ولی اگر می توانستیم این بازی را در یک تلوزیون یا حتی مانیتور کامیپوتر بازی کنیم….. چه می شد ! خوب برای اینکار دستگاهی به نام Apple TV وجود دارد که افراد معدودی در ایران دارای آن هستند و اگر از قیمت ۱۰۰ دلاری اش هم چشم پوشی کنیم با اینترنت ایران نمیتوانید از تمام قابلیت هایش استفاده کنید .

یا اصلا یک چیز دیگر ! تاحالا حتما به فکر فیلم برداری از دیوایس خود افتاده اید . ولی اپل به طور پیشفرض همچین امکانی را نمی دهد و تنها راه چاره آن جیلبریک است.یا حتی خواسته اید بدون نیاز به سیم , موسیقی مورد علاقه خود را به کامپیوتر خود بفرستید و با اسپیکر های قدرتمندش آن را پخش کنید . این عمل خصوصا در مهمانی ها بسیار کاربرد دارد .

انجام این اعمال با وجود محدودیت های اپل تقریبا غیر ممکن است اما امروز اپل اپس مفتخر است روشی بسیار بسیار ساده (در حد مرگ!) برای انجام تمام این عملیات ها دهد . به راحتی صفحه دیوایس خود را روی مونیتور کامپیوتر خود بیندازید و بدون افت سرعت بازی کنید ، فیلم ببینید , آهنگ گوش کنید و ….

البته چند ماه پیش نرم افزاری رایگان در مورد این کار معرفی کرده بودیم از جمله عیب های آن نداشتن نسخه ی مکینتاش و زبان چینی و مشکلات متعددش بود .

حال برویم سر اصل مطلب !

نرم افزاری که امروز می خواهیم معرفی کنیم  AirServer می باشد و هیچ کدام از مشکلات نرم افزاری را که قبلا معرفی کرده بودیم ندارد .

AirServer نرم افزاریست پر کاربرد که دقیقا کار اپل تی وی را انجام می دهد اما به جای استریم نمایشگر به تلوزیون آن را بر روی نمایشگر مک یا پی سی استریم خواهد کرد و با اتصال کامپیوتر خود به تلوزیون عملا یک اپل تی وی دارید .

AirServer با مک اسنو لئوپارد و بالاتر و یا ویندوز ویستا و بالاتر کار خواهد کرد .

شما می توانید با ایر پلی کار های زیادی انجام دهید …

 

  • آموزش و تدریس 

این نرم افزار برای معلمان و البته دانش آموزان میتواند بسیار مفید باشد .

فرض کنید قصد ارائه ی مطلب یا تصاویری را درکلاس داشته باشید و یا آن ها را در دیوایس خود داشته باشید و قصد دارید آن ها را در سایز بزرگ تری مشاهده نمایید … یا باید کابل های گران قیمت اپل را خریداری نمایید یا از قابلیت ایر پلی استفاده کنید که راه دوم معقول تر است ( البته به لطف این نرم افزار )

کافیست تا ایر پلی را فعال کنید و کامپیتر خود را به تلوزیون یا ویدیو پروژکتور نصب نمایید .

 

Screen Shot 1393-01-09 at 13.34.13

 

  • بازی

پر استفاده ترین کاربردش همین است :دی

دستگاه خود را بر روی کامپیوتر ایر پلی کنید و شروع به بازی کردن Asphalt 8 یا Real Racing 3 کنید . البته Flappy Bird را هم فراموش نکنید .

و یا بازی های چند نفره را بر روی صفحه نمایشی بزرگتر بازی کنید !

البته نگران تاخیر در ارسال تصاویر نباشید چون این تاخیر به ۰.۱ ثانیه هم نمیرسد !

 

 Screen Shot 1393-01-09 at 13.34.23

 

  • سرگرمی خانگی

اگر قصد مشاهده ی ویدیو های درون گوشی خود را بر روی نمایشگری بزرگتر دارید و یا می خواهید موزیک های خود را توسط اسپیکر های قدرتمند کامپیوتر خود گوش کنید … AirServer به کمک شما خواهد آمد .

با چند کلیک ساده موزیک های درون آیفون یا آیپد خود را توسط کامپیوتر گوش کنید !

 

Screen Shot 1393-01-09 at 13.34.25

 

  • شغل و کار

اگر نمودار های زیادی در آیپد خود دارید یا اطلاعات کاری خود را در دیوایس جمع آوری کرده اید , برای تجزیه و تحلیل بهتر می توانید آن ها را روی نمایشگری بزرگتر مشاهده نمایید .

 

Screen Shot 1393-01-09 at 13.34.30

 

حال که با کاربرد های این نرم افزار آشنا شدید شروع به دانلود نرم افزار از این لینک کنید .

در آنجا باید لایسنس نرم افزار را خریداری نمایید اما برای اطمینان از کارکرد صحیح نرم افزار می توانید نسخه تستی ۷ روزه را دانلود کنید .

 

Screen Shot 1393-01-09 at 13.46.44

 

اطلاعات و ایمیل را وارد کنید پس از آن لینکی به ایمیلتان ارسال خواهد شد … بر روی آن کلیک کنید تا به شما سریال نامبر فعال سازی ۷ روزه داده شود سپس از همان جا نسخه ی مک یا ویندوز را دانلود کنید .

نرم افرار را نصب نمایید و سریال نامبری را که دریافت کردید وارد نمایید .

حال گزینه ی ایر پلی در کنترل سنتر آی دیوایس شما نمایان شده است .

 

IMG_0366

 

آن را فعال کنید و در منوی آن کامپیوتر خود را انتخاب کنید تا صدا روی کامپیتور پخش شود و با زدن گزینه Mirroring نمایشگر دیوایس استریم خواهد شد .

 

IMG_0365

 

پس از ۷ روز لایسنس آزمایشی تمام خواهد شد و شما باید لایسنس دائمی خریداری نمایید ( از اینجا ) و البته به زودی لایسنس های این نرم افزار در اپل اپس به فروش خواهند رسید پس تا آن زمان می توانید از لایسنس ۷ روزه استفاده کنید .

نکته مهم : برای برقراری ارتباط دیوایس و کامپیوتر باید به یک مودم مشترک متصل باشند .

نکته : قابلیت ایر پلی تنها در آیفون ۴ اس به بالا ، آیپد ۳ به بالا و آپاد تاچ ۵ وجود دارد .

نکته بسیار مهم : مهم ترین ویژگی این برنامه این است که اصلا به اینترنت احتیاج ندارد و مطمئن باشید یک کیلوبایت از ترافیک شما را مصرف نمیکند ( برای امتحان می توانید کابل تلفن را مودم خود قطع کنید و در کمال تعجب مشاهده خواهید کرد که برنامه همچنان کار میکند )

و در انتها ویدیویی از کارکرد و کاربرد های این نرم افزار قرار داده شده است :

 

[jwplayer mediaid=”96494″]

 

 سایت نرم افزار AirServer

——————————————————————————————————-

آپدیت : نرم افزار دیگری برای کارکرد بهتر در ویندوز به این مطلب اضافه شد .

نام این نرم افزار Reflector می باشد که کارکردی برابر AirServer دارد . نحوه ی کار هم تقریبا مشابه Airserver می باشد .

شما میتوانید نرم افزار را از اینجا دانلود نمایید .

توجه داشته باشید این نرم افزار هم نیاز به لایسنس دارد اما شما میتوانید نسخه ی ۷ روزه را دانلود نمایید تا از کرکرد نرم افزار مطمئن شوید .

 

 Screen Shot 1393-01-10 at 13.03.19

 

به زودی لایسنس های این نرم افزار و همینطور لایسنس های AirServer به فروش خواهند رسید .