آتش گرفتن آیفون 6 پلاس در طول شب

یک زن در Palm Harbor ایالت فلوریدا، ساعت سه صبح سه‌شنبه گذشته با صدایی عجیب و غریب از خواب بیدار می‌شود. او به سرعت متوجه می‌شود که آیفون 6 پلاس وی آتش گرفته است. Amanda Bentz صاحب این گوشی گفته که شعله‌های آتش از سمت راست گوشی بیرون می‌زده و باعث شده پاتختی او پوشیده از دوده سیاه شود. Bentz گفته که بالش، روانداز و پرده نیز در خطر آتش سوزی بوده‌اند. واکنش سریع شوهر او از وقوع یک فاجعه جلوگیری می‌کند و با استفاده از یک لباس آتش را خفه می‌کند. خانوم Bentz  گفته که اگر شوهرش از خواب بیدار نمی‌شود، پرده و پس از آن تخت نیز آتش می‌گرفت.

آماندا می‌گوید که اپل گفته آیفون 6 پلاس او را، که حاله یک ترکیب بی‌فایده از پلاستیک ذوب شده و شیشه ترک خورده است، تعویض می‌کند. اما او در ابتدا گفته که از اپل می‌خواهد 749 دلار را به کارت اعتباری وی واریز کند. اپل از ایستگاه تلوزیونی محلی WFLA به خاطر پخش خبر آتش گرفتن و جلب توجه این کمپانی تشکر کرده است. اپل گفته به دنبال یافتن علت این حادثه است.

کمپانی سامسونگ به تازگی نتایج تحقیقات خود را در رابطه با آتش گرفتن گلکسی نوت 7 منتشر کرده است. این کمپانی با وجود اتفاقاتی که گلکسی نوت 7 به وجود آورد یک تست ایمنی 8 مرحله‌ای برای تمام باتری‌های دستگاه‌های خود اجرا می‌کند. با انجام این کار سامسونگ امیدوار است که دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد.

کاربران آیفون 6 پلاس از این اتفاق نگران نباشند، چون پس از گذشت بیش از دو سال از عرضه این دستگاه، گزارشات برای آتش گرفتن بسیار اندک بوده‌اند. اما به هر حال دارندگان تمامی گوشی‌های هوشمند سعی کنند تا جایی که می‌شود در طی روز دستگاه خود را شارژ کنند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.