برنامه‌های 32 بیتی سرعت آیفون شما را کم می‌کنند

در حال حاضر نسخه‌های آزمایشی iOS 10.1 برای توسعه دهندگان و تست کننده‌های عمومی عرضه می‌شود و در این نسخه از سیستم عامل در هنگام استفاده از برنامه‌هایی خاص، به شما هشدار داده می‌شود. اپلیکیشن‌های معمولا قدیمی، نوشته شده با کد 32 بیتی و به روزرسانی نشده برای مدتی نسبتا طولانی، شامل این هشدار می‌شوند که در هنگام باز کردن آن‎ها به شما گفته می‌شود اپلیکیشن ممکن است سرعت دستگاه شما را کم کند و برنامه نویس اپلیکیشن باید آن را آپدیت نماید.

ایده اصلی اپل برای این کار، دور کردن مستقیم کاربران از استفاده از برنامه‌هایی است که هنوز برای دستگاه‌های 64 بیتی آپدیت نشده‌اند. هشدار در هنگام باز کردن چنین برنامه‌هایی کاربردی به نظر می‌رسد.

از اواخر سال 2013 اپل اصرار خود را به توسعه دهندگان برای ارائه اپلیکیشن‌های 64 بیتی با توجه به دستگاه (آیفون 5s) و سیستم عامل 64 بیتی آغاز کرد. در سال 2015 پشتیبانی 64 بیتی اپلیکیشن‌ها اجباری شد. بنابراین این هشدار برای اپلیکیشن‎هایی است که از سال 2015 هنوز به روزرسانی نشده‌اند.

از سوی دیگر اپل در طرحی که از 7 سپتامبر آغاز کرده، به توسعه دهندگان یک مهلت 30 روزه برای به روزرسانی برنامه‌هایشان داده است.این اقدامات اپل با توجه به عمر 8 ساله اپ استور، به پیشرفت و بهینه سازی آن کمک قابل توجهی می‌کند.

منبع: MacRumors